Terug naar vorige pagina

Storingen en onderhoud

Een overzicht van alle storingen en gepland onderhoud bij het Kadaster.

Aanmelden voor RSS-feed

Gemelde Storingen

Datum en tijd
Omschrijving
Status
Datum en tijd: 10-12-2025, 15.00 uur Status: Verholpen

De dienst Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT) is telefonisch niet bereikbaar op 088-183 4600. U kunt ons tijdelijk bereiken op ons algemene telefoonnummer 088-183 2200.

Datum en tijd: 10-12-2025, 09.00 uur Status: Verholpen

Zoekt u op een Persoon of Niet-natuurlijk persoon in BRK Inzage? Dan kan het zijn dat u op dit moment niet de persoon vindt die u zoekt. Dat komt door een storing in ons bronssysteem. We zijn bezig dit probleem op te lossen. 

Onze excuses voor het ongemak. 

 

Datum en tijd: 30-11-2025, 15.00 uur Status: Verholpen

Wegens een verstoring is het momenteel niet mogelijk om eenmalig BAG Extract te bestellen. 
Wij werken aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.

Datum en tijd: 30-11-2025, 13.00 uur Status: Verholpen

Op dit moment hebben we een storing bij Individuele bevraging, de BevragingsApp en Massale bevragingen.
De Individuele bevragingen en BevragingsApp zijn momenteel niet te gebruiken.

Massale bevragingen worden afgekeurd met een foutmelding. De foutmelding geeft aan dat het bericht niet zou voldoen aan het sectormodel. Vermoedelijk is deze foutmelding onterecht. Wij onderzoeken op dit moment waardoor de bevragingen in de storing schieten.
Onze excuses voor het ongemak.

Datum en tijd: 21-11-2025, 14.00 uur Status: In Behandeling

Op dit moment is onze chatfunctie niet beschikbaar. We doen onderzoek naar de oorzaak. Wilt u contact met ons opnemen? Dat kan via onze klantenservice op telefoonnummer 088 - 183 22 00. Ze zijn iedere werkdag van 9.00 tot 17.00 uur bereikbaar. Of neem contact met ons op via het contactformulier.

Gepland Onderhoud

Datum en tijd
Omschrijving
Status
Datum en tijd: 21-12-2025, 6.00 uur Status: In Behandeling

Op zondag 21 december zijn tussen 6.00 en 7.00 uur diverse diensten niet beschikbaar. We voeren dan onderhoud uit. In dit bericht leest u welke diensten niet beschikbaar zijn.

Webwinkel

Doet u tijdens dit onderhoud een bestelling in onze webwinkel? Dan versturen we die zodra het onderhoud klaar is. 

Archiefviewer en Erfdienstbaarhedenviewer

De Archiefviewer en Erfdienstbaarhedenviewer zijn niet beschikbaar.

BRK Notificaties

Abonnementen worden tijdens het onderhoud niet verzonden. Wij adviseren u om na 7.00 uur abonnementen af te sluiten.

LV BAG

Tijdens het onderhoud kunt u geen BAG Extracten bestellen en downloaden. De BAG Digilevering berichten worden later verzonden. De kernvoorziening is minder beschikbaar. Het advies is om tijdens het onderhoud, geen mutaties naar de LV BAG te sturen. 

KLIC

Bent u grondroerder? 

U kunt geen gebruik maken van:

  • KLIC-online 
  • de online KLIC-viewer 
  • de Externe Testomgeving (ETO) 

Wilt u een Calamiteitenmelding doen tijdens onderhoud? Bel dan 0800 - 0080, optie 1. 

Bent u netbeheerder? 

U kunt geen: 

  • Berichten opvragen of aanbieden via de BMKL-API. U krijgt een foutmelding 
  • Netinformatie en documenten uploaden in de Centrale Voorziening 
  • Gebruik maken van de ETO 

Na afloop van het onderhoud moet u het berichtenverkeer met de BMKL API hervatten.

LV-WOZ en LV-WOZ ETO

Niet beschikbaar:

  • Massale bevraging
  • Mutatielevering Bronhouders
  • WOZ Digilevering

Het is voor Mutatielevering Bronhouders en Massale bevraging niet mogelijke om berichten in te sturen. Ingestuurde berichten zullen worden afgewezen gedurende het onderhouds-window. Door gebruik van het ebMS-protocol zal het zendende systeem uw bericht wel opnieuw bij ons aanbieden. Hier hoeft u niets voor te doen. Al het uitgaande berichtenverkeer wordt in de wachtrij gezet tot het einde van het onderhoud. Dit betreft onder andere Digilevering berichten, foutmeldingen en antwoorden op Massale bevragingen. 

Onze overige diensten zullen gedurende het onderhoud grotendeels beschikbaar blijven. Dit betreft:

  • BevragingsApp
  • RapportageApp
  • Beheeromgeving – Zwevende Subjecten App
  • Individuele bevraging
  • WOZ Terugmeldingen
  • WOZ API Bevragen
  • WOZ-Waardeloket

Een korte onderbreking van onze dienstverlening is mogelijk. Omdat er geen nieuwe mutatieberichten verwerkt worden zal de actualiteit van informatie via deze diensten mogelijk achterlopen.

Excuses voor het ongemak.

Datum en tijd: 13-12-2025, 17.00 uur Status: In Behandeling

Op zaterdag 13 december vanaf 17.00 uur tot zondag 14 december 7.00 uur voeren wij onderhoud uit. Hierdoor kunnen diverse diensten op verschillende tijden niet beschikbaar zijn. Voor de BRK Levering leest u hieronder aanvullende informatie over de impact. Onze excuses voor het ongemak.

BRK Levering

Tijdens het onderhoud is het voor de BRK Levering tijdelijk niet mogelijk om bestanden te downloaden. Mocht u tijdens het onderhoud bestanden/mutaties vanaf de GDS aan het downloaden zijn, dan wordt dit proces onderbroken. U bent zelf verantwoordelijk voor het opnieuw starten van eventuele onderbroken downloadprocessen.

Datum en tijd: 10-12-2025, 18.00 uur Status: Uitgevoerd

Op woensdagavond 10 december is tussen 18.00 en 22.00 uur het BRK-PB portaal niet beschikbaar. Wij voeren dan onderhoud uit. Excuses voor het ongemak.

Datum en tijd: 09-12-2025, 19.00 uur Status: Uitgevoerd

Op dinsdagavond 9 december zijn tussen 19.00 en 21.00 uur diverse diensten niet beschikbaar. Wij voeren dan onderhoud uit. In dit bericht leest u welke diensten niet beschikbaar zijn.

Erfdienstbaarhedenviewer

Tijdens het onderhoud is de Erfdienstbaarhedenviewer niet beschikbaar.

Archiefviewer

Tijdens het onderhoud is de Archiefviewer niet beschikbaar. Het zoeken op adres kan gedurende het onderhoud niet optimaal werken. Wij adviseren om op kadastrale aanduiding of ander zoekcriteria te zoeken, indien zoeken op adres een foutmelding geeft. 

BRK Notificaties

Tijdens het onderhoud worden de BRK Notificaties met vertraging verzonden.

Kadata Internet, Kwaliteitsdashboarden, Datalevering en Agris

Tijdens het onderhoud zijn de volgende producten verminderd beschikbaar.

  • Kadata Internet
  • Kwaliteitsdashboarden
  • Datalevering
  • Agris

SYVAS

Tijdens het onderhoud is het SYVAS-portaal niet beschikbaar. U kunt geen elektronische stukken aanbieden via Mijn Kadaster.

BRK Inzage, KIK-Inzage en BRK bevragen

Tijdens het onderhoud zijn de volgende diensten niet beschikbaar. Het advies is om uw producten voor- of na het onderhoud aan te vragen.

  • BRK Inzage (Kadaster-on-line)
  • KIK-Inzage
  • BRK bevragen

API’s

Tijdens het onderhoud zijn de volgende API’s verminderd beschikbaar:

  • Contractloos
  • Objectinformatie
  • KadasterCheck
  • IVK

Webwinkel

Tijdens het onderhoud is het niet mogelijk om een bestelling te plaatsen in onze webwinkel.

Excuses voor het ongemak.

Datum en tijd: 09-12-2025, 18.00 uur Status: Uitgevoerd

Door onderhoud is KLIC op dinsdag 9 december niet beschikbaar tussen 18.00 en 21.00 uur. 

Bent u grondroerder? 

U kunt geen gebruik maken van: 

  • KLIC-online
  • de online KLIC-viewer
  • de Externe Testomgeving (ETO) 

Een calamiteitenmelding doen tijdens onderhoud? Bel dan 0800-0080 en kies voor optie 1. 

Bent u netbeheerder?

U kunt geen:

  • berichten opvragen of aanbieden via de BMKL-API. U krijgt een foutmelding.
  • netinformatie en documenten uploaden in de Centrale Voorziening
  • gebruik maken van de Externe Testomgeving (ETO) 

Na afloop van het onderhoud moet u het berichtenverkeer met de BMKL-API hervatten.

Excuses voor het ongemak.

Datum en tijd: 04-12-2025, 19.00 uur Status: Uitgevoerd

Het Kadaster voert algemeen onderhoud uit op donderdag 4 december tussen 19.00 en 21.00 uur. Hierdoor kunnen diverse diensten op verschillende tijden niet beschikbaar zijn. Onze excuses voor het ongemak. Voor de LV-WOZ geldt een afwijkende onderhoudstijd. Deze leest u hieronder. 

Webwinkel

Gedurende het onderhoud kunt u een bestelling plaatsen in onze webwinkel het is echter mogelijk dat deze later geleverd word..

BRK-PB

Op donderdag 4 december van 19:00 tot 21:00 is het beheerportaal BRK-PB niet beschikbaar. We voeren dan algemeen onderhoud uit. 

LV-WOZ

Vanaf 18.45 tot 22.30 uur zijn enkele producten van de LV-WOZ niet beschikbaar. Dit raakt specifiek de volgende diensten:

  • Massale bevraging: Het insturen van vraagberichten blijft mogelijk. Het kan echter langer duren voordat de vraag in behandeling wordt genomen. Het ontvangen van de downloadlink of het downloaden van het vraagbericht is niet mogelijk. 
  • Individuele bevraging en de BevragingsApp in Mijn Kadaster:  Beide producten zijn tijdens het onderhoud niet beschikbaar.
Datum en tijd: 03-12-2025, 11.00 uur Status: Uitgevoerd

Op woensdag 3 december tussen 11.00 en 13.30 uur is LV-BGT niet beschikbaar. We voeren dan onderhoud uit. Tijdens dit onderhoud kunt u leveringen via Automatisch berichtenverkeer of handmatig via het portaal blijven aanbieden. De leveringen komen in een wachtrij te staan. Na het onderhoud verwerken wij de leveringen. Onze excuses voor het ongemak.

Datum en tijd: 03-12-2025, 19.00 uur Status: Uitgevoerd

Op woensdag 3 december is tussen 19.00 en 21.00 uur SYVAS niet beschikbaar. We voeren dan onderhoud uit. Het inschrijven van stukken is op dat moment niet mogelijk. Onze excuses voor het ongemak.

Datum en tijd: 01-12-2025, 18.45 uur Status: Uitgevoerd

Update - 1 december 17.17 uur

Dit onderhoud wordt uitgesteld. Zodra een nieuwe datum bekend is, plaatsen wij een nieuwe onderhoudsmelding.

Oorspronkelijke melding

Op maandag 1 december zijn diverse diensten tijdelijk tussen 18.45 en 21.00 uur niet beschikbaar. Wij voeren dan onderhoud uit. Voor een aantal van deze diensten leest u hieronder meer informatie.

Webwinkel

Tijdens het onderhoud is de webwinkel beschikbaar maar wij kunnen uw bestelde producten niet direct leveren. Plaatst u tijdens het onderhoud een bestelling? Dan ontvangt u deze na afloop van het onderhoud. 

BRK-PB

Tijdens het onderhoud is tussen 19.00 en 21.00 uur het beheerportaal BRK-PB niet beschikbaar. 

LV-WOZ

Tijdens het onderhoud zijn enkele producten van de LV-WOZ niet beschikbaar. Dit raakt de volgende diensten:

  • Massale bevraging. Het insturen van vraagberichten blijft mogelijk. Het kan echter langer duren voordat de vraag in behandeling wordt genomen. Het ontvangen van de downloadlink of het downloaden van het vraagbericht is niet mogelijk. 
  • Individuele bevraging en de BevragingsApp in Mijn Kadaster. Beide producten zijn tijdens het onderhoud niet beschikbaar.
Datum en tijd: 29-11-2025, 9.00 uur Status: Uitgevoerd

Op zaterdag 29 november zijn tussen 9.00 en 11.30 uur diverse diensten op verschillende tijden niet beschikbaar. We voeren dan onderhoud uit. In dit bericht leest u welke diensten op welke tijden niet beschikbaar zijn.

BRK Notificaties

Tijdens het onderhoud worden er geen notificaties verzonden. Het is tijdens het onderhoud wel mogelijk om abonnementen af te sluiten.

Kadata Internet

Tijdens het onderhoud zijn de producten verminderd beschikbaar.

Erfdienstbaarhedenviewer en Archiefviewer

Tijdens het onderhoud zijn de erfdienstbaarhedenviewer en Kadaster Archiefviewer niet beschikbaar.

BRK Inzage, KIK-Inzage en BRK bevragen

Tijdens het onderhoud zijn de volgende diensten niet beschikbaar. Het advies is om uw producten voor- of na het onderhoud aan te vragen.

  • BRK Inzage (Kadaster-on-line)
  • KIK-Inzage
  • BRK bevragen

BRK-PB Beheerportaal

Tijdens het onderhoud is het beheerportaal BRK-PB niet beschikbaar.

SYVAS

Tijdens het onderhoud is het SYVAS portaal niet beschikbaar. U kunt geen elektronische stukken aanbieden via Mijn Kadaster.

Webwinkel

Tijdens het onderhoud is het niet mogelijk om een bestelling te plaatsen in onze webwinkel.

Excuses voor het ongemak.

Contact

Hebt u een vraag over een storing of onderhoudsbericht? Neem contact op met onze klantenservice.

Stel uw vragen via onze algemene kanalen. U krijgt zo snel mogelijk antwoord. Kunnen we uw vraag niet direct beantwoorden? Dan verwijzen we u door naar een van onze gespecialiseerde klantenservices.