![](https://www.kadaster.nl/documents/1953498/3063097/Contentpagina+Storingen+en+Onderhoud+header.jpg/6079645f-8035-465f-e452-4531c80a6aba?t=1589983430289)
Storingen en onderhoud
Een overzicht van alle storingen en gepland onderhoud bij het Kadaster.
Gemelde Storingen
De indeling van de inhoud van de BAG Mutatie Gemeente Extracten van juli staan per ongeluk 3 bestanden in plaats van 4.
In de zip-bestanden vindt u normaal 4 bestanden (waarvan 3 zip-bestanden)
- mutaties
- in onderzoek
- gemeente woonplaats relatietabel
- leveringsdocument
De levering van juli bevat na uitpakken van de zip-bestanden slechts 3 bestanden (waarvan 2 zip-bestanden)
- mutaties
- gemeente woonplaats relatietabel
- leveringsdocument
De map met 'in onderzoek- data' vindt u in de map met de mutaties. De data is dus allemaal aanwezig. Maar zit op een andere plaats in het oorspronkelijke BAG bestand.
Zodra we een oplossing hebben, publiceren we dit op deze pagina.
Update 24 juli 2024
Het probleem is verholpen en de maandmutaties Gemeenten bevatten weer 4 bestanden.
De dienstverlening van alle LV-WOZ diensten is tijdelijk niet beschikbaar door een storing. Er zijn mogelijke onterechte foutmeldingen en incomplete antwoordberichten verstuurd.
Onze oprechte excuses voor dit ongemak. Wij doen onderzoek naar de oorzaak van deze storing. Zodra meer informatie bekend is volgt een update.
Update 15 juli 2024
De storing is opgelost en alle diensten zijn weer beschikbaar vanaf 15 juli om 15:00. Voor gebruikers van Massale bevraging adviseren wij alle bevragingen die gesteld zijn vanaf 10 juli t/m 15 juli deze opnieuw in te sturen vanwege mogelijke onvolledige antwoorden. Alle geraakte gebruikers ontvangen van ons ook een e-mail. Onze oprechte excuses voor dit ongemak.
Het Dataleverportaal in Mijn Kadaster heeft een storing. U kunt nu geen bestanden aanleveren. Ook verwerken we geen bestanden die al zijn aangeleverd.
We werken aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak
Gepland Onderhoud
Door onderhoud is KLIC op dinsdag 30 juli van 19.00 tot 23.30 uur niet beschikbaar.
Bent u grondroerder?
U kunt geen gebruik maken van:
- KLIC-online
- de online KLIC-viewer
- de testomgeving
Een Calamiteitenmelding doen tijdens onderhoud? Bel dan 0800 00 80, optie 1.
Bent u netbeheerder?
U kunt geen:
- berichten opvragen of aanbieden via de BMKL API. U krijgt een foutmelding
- netinformatie en documenten uploaden in de Centrale Voorziening
- gebruik maken van de Netbeheerder TestDienst (NTD)
Na afloop van het onderhoud moet u het berichtenverkeer met de BMKL API hervatten.
Excuses voor het ongemak
SYVAS is op 26 juli van 20.00 uur tot en met 27 juli 20.00 uur mogelijk tijdelijk niet beschikbaar. We voeren dan onderhoud uit.
Onze excuses voor het ongemak.
Het beheerportaal BRK-PB is op 16 juli 2024 van 19.00 tot 22.00 uur niet beschikbaar. We voeren dan werkzaamheden uit.
Onze excuses voor het ongemak.
Door onderhoud is de API BRK Notificaties op 10 juli tussen 19.00 en 21.00 uur niet beschikbaar.
De Mijn Kadaster-applicatie BRK Notificaties is wel beschikbaar tijdens het onderhoud.
Op 9 juli tussen 10.00 en 11.00 uur voeren we algemeen onderhoud uit.
Het gaat om de volgende diensten:
- BRK
- LV BAG
- LV-WOZ
Bij de LV-WOZ gaat het om deze diensten:
- Mutatielevering
- Massale bevraging
- Digilevering
We verwachten dat alle diensten bereikbaar blijven tijdens het onderhoud. Mogelijk is het systeem wel iets trager dan u gewend bent.
Onze excuses voor het ongemak.
Op 9 juli tussen 10.00 en 11.00 uur voeren we algemeen onderhoud uit.
Het gaat om de volgende diensten:
- BRK
- LV BAG
- LV-WOZ
Bij de LV-WOZ gaat het om deze diensten:
- Mutatielevering
- Massale bevraging
- Digilevering
We verwachten dat alle diensten bereikbaar blijven tijdens het onderhoud. Mogelijk is het systeem wel iets trager dan u gewend bent.
Onze excuses voor het ongemak.
Contact
Hebt u een vraag over een storing of onderhoudsbericht? Neem contact op met onze klantenservice.
Stel uw vragen via onze algemene kanalen. U krijgt zo snel mogelijk antwoord. Kunnen we uw vraag niet direct beantwoorden? Dan verwijzen we u door naar een van onze gespecialiseerde klantenservices.
- telefoonnummer: 088 - 183 22 00
- via het contactformulier van klantenservice Kadaster
- via X: @KadasterWebCare