
Storingen en onderhoud
Een overzicht van alle storingen en gepland onderhoud bij het Kadaster.
Gemelde Storingen
Door een storing is KLIC niet beschikbaar.
Bent u grondroerder?
U kunt geen gebruik maken van:
- KLIC-online
- de online KLIC-viewer
- de Externe Testomgeving (ETO)
Een Calamiteitenmelding doen tijdens de storing? Bel dan 0800-0080, optie 1.
Bent u netbeheerder?
U kunt geen:
- berichten opvragen of aanbieden via de BMKL-API. U krijgt dan een foutmelding.
- netinformatie en documenten uploaden in de Centrale Voorziening
- gebruik maken van de Externe Testomgeving (ETO)
Na oplossing van de storing moet u het berichtenverkeer met de BMKL-API hervatten.
Gepland Onderhoud
Zondag 20 juli zijn tussen 06.00 en 07.00 uur diverse diensten niet beschikbaar. We voeren dan onderhoud uit. In dit bericht leest u welke diensten op welke tijden niet beschikbaar zijn.
Webwinkel
Bestellingen worden niet geleverd tussen 06.00 en 07.00 uur. U kunt wel producten bestellen tijdens het onderhoud. Deze worden na 07.00 uur geleverd.
Archiefviewer en Erfdienstbaarhedenviewer
De archiefviewer en erfdienstbaarhedenviewer zijn niet beschikbaar tijdens het onderhoud.
BRK Notificaties
Abonnementen worden tijdens het onderhoud niet verzonden. Na 07.00 uur kunt u weer abonnementen afsluiten.
LV BAG
Tijdens het onderhoud kunt u geen BAG Extracten bestellen en downloaden. De BAG Digilevering berichten worden later verzonden. De kernvoorziening is minder beschikbaar. U kunt het beste tijdens het onderhoud geen mutaties naar de LV BAG te sturen.
KLIC
Bent u grondroerder?
U kunt geen gebruik maken van:
- KLIC-online
- de online KLIC-viewer
- de Externe Testomgeving (ETO)
Een Calamiteitenmelding doen tijdens onderhoud? Bel dan 0800-0080 en kies optie 1.
Bent u netbeheerder?
U kunt geen:
- berichten opvragen of aanbieden via de BMKL-API. U krijgt een foutmelding
- netinformatie en documenten uploaden in de Centrale Voorziening
- gebruik maken van de ETO
Na afloop van het onderhoud moet u het berichtenverkeer met de BMKL API hervatten.
LV-WOZ en LV-WOZ ETO
Tijdens het onderhoud zijn niet beschikbaar:
- Massale bevraging
- Mutatielevering bronhouders
- WOZ Digilevering
Het is voor Mutatielevering Bronhouders en Massale bevraging niet mogelijke om berichten in te sturen. Ingestuurde berichten worden afgewezen tijdens het onderhouds. Door gebruik van het ebMS-protocol zal het zendende systeem uw bericht wel opnieuw bij ons aanbieden. Hier hoeft u niets voor te doen. Al het uitgaande berichtenverkeer wordt in de wachtrij gezet tot het einde van het onderhoud. Dit betreft onder andere:
- digilevering berichten
- foutmeldingen
- antwoorden op Massale bevragingen
Onze overige diensten zullen tijdens het onderhoud grotendeels beschikbaar blijven. Dit betreft:
- BevragingsApp
- RapportageApp
- Beheeromgeving – Zwevende Subjecten App
- Individuele bevraging
- WOZ Terugmeldingen
- WOZ API Bevragen
- WOZ-Waardeloket
Mogelijk zijn deze diensten tijdens het onderhoud kort niet beschikbaar. Omdat er geen nieuwe mutatieberichten verwerkt worden zal de informatie via deze diensten mogelijk minder actueel zijn.
Door onderhoud is KLIC op dinsdag 15 juli vanaf 18.00 uur tot 21.30 uur niet beschikbaar.
Bent u grondroerder?
KLIC-online de online KLIC-viewer de Externe Testomgeving (ETO)
Bent u netbeheerder?
berichten opvragen of aanbieden via de BMKL-API netinformatie en documenten uploaden in de Centrale Voorziening gebruik maken van de ETO
Meer informatie
Voor meer informatie kijkt u op Github.
Van vrijdagavond 11 juli om 18.00 tot zaterdag 12 juli om 12.00 wordt er onderhoud uitgevoerd aan het Terugmeldsysteem (TMS). Tijdens het onderhoud is het niet mogelijk om nieuwe terugmeldingen te doen. Ook is het bewerken van huidige terugmeldingen niet mogelijk.
Dit raakt de volgende diensten:
- LV BAG
- BRK
- KLIC
- BGT-LV
- BRT
LV-BAG
Gedurende deze periode is het niet mogelijk om via de BAG Viewer, de BAG Terugmeld API en Digimelding terugmeldingen in te dienen.
Op woensdag 9 juli van 20.00 tot 20.30 uur zijn de BAG Kernvoorziening en de BAG API Individuele Bevragingen niet beschikbaar vanwege onderhoud.
Tijdens dit onderhoud is het voor bronhouders niet mogelijk om berichten aan te bieden aan de LVBAG.
Onze excuses voor het ongemak.
Door onderhoud is KLIC op dinsdag 8 juli vanaf 18.00 uur tot 21.30 uur niet beschikbaar.
Bent u grondroerder?
KLIC-online de online KLIC-viewer de Externe Testomgeving (ETO)
Bent u netbeheerder?
berichten opvragen of aanbieden via de BMKL-API netinformatie en documenten uploaden in de Centrale Voorziening gebruik maken van de ETO
Meer informatie
Voor meer informatie kijkt u op Github.
Op dinsdag 1 juli zijn diverse diensten tussen 19.00 en 20.00 uur niet of minder beschikbaar. We voeren dan onderhoud uit. In dit bericht leest u welke diensten niet of minder beschikbaar zijn.
Mijn Kadaster en Kadaster websites
Tijdens het onderhoud zijn Mijn Kadaster en alle achterliggende diensten niet of minder beschikbaar. Ook diverse websites van het Kadaster, waaronder www.kadaster.nl en www.pdok.nl, zijn dan niet bereikbaar.
Kadaster-On-Line, KIK-Inzage en BRK bevragen
Kadaster-on-line, KIK-Inzage en BRK Bevragen zijn ook niet beschikbaar. Wij adviseren u om uw producten voor of na dit onderhoud aan te vragen.
BRK Notificaties
Tijdens het onderhoud kunt u geen abonnement afsluiten.
WOZ
Het onderhoud raakt ook de LV-WOZ. Mijn Kadaster is niet beschikbaar. Hierdoor kunt u de volgende diensten van de LV-WOZ niet gebruiken:
- BevragingsApp
- RapportageApp
- WOZ Beheer
Rapportages die aangevraagd zijn voor de start van het onderhoud kunt u na afloop downloaden.
Overige diensten van de LV-WOZ blijven beschikbaar gedurende het onderhoud. Het is mogelijk dat u heel kort geen toegang heeft. Voor de diensten Mutatielevering en Massale bevraging worden niet afgeleverde berichten door uw systeem dan opnieuw aangeboden op basis van ebMS. Voor overige diensten moet u het verzoek opnieuw indienen.
KLIC
Een Calamiteitenmelding doen tijdens onderhoud? Bel dan 0800-0080, optie 1.
Webwinkel
Tijdens het onderhoud is de webwinkel niet of minder beschikbaar.
Onze excuses voor het ongemak.
Contact
Hebt u een vraag over een storing of onderhoudsbericht? Neem contact op met onze klantenservice.
Stel uw vragen via onze algemene kanalen. U krijgt zo snel mogelijk antwoord. Kunnen we uw vraag niet direct beantwoorden? Dan verwijzen we u door naar een van onze gespecialiseerde klantenservices.
- telefoonnummer: 088 - 183 22 00
- via het contactformulier van klantenservice Kadaster
- via X: @KadasterWebCare