Storingen en onderhoud

Een overzicht van alle storingen en gepland onderhoud bij het Kadaster.

Aanmelden voor RSS-feed

Gemelde Storingen

Datum en tijd
Omschrijving
Status
Update 14.15 uur
KLIC-online is weer beschikbaar. De storing is verholpen.

Door een storing is de dienst KLIC-online niet beschikbaar.

Bent u grondroerder?

U kunt:
• geen gebruikmaken van KLIC-online

Als u tijdens deze periode een Calamiteitenmelding moet doen, dan kan dit telefonisch via 0800-0080, optie 1.

Excuses voor het ongemak.

Op dit moment kunnen zich in Mijn Kadaster de volgende problemen voordoen:

  • traagheid
  • applicaties die niet worden getoond
  • foutmelding 'Bandbreedte overschreden' verschijnt

Ondervindt u dit soort problemen, wilt u het dan later nog eens proberen?

U hoeft geen contact met ons op te nemen om deze storing te melden. Deze is bij ons bekend en we werken aan een oplossing.

Vanwege een stroomstoring maandag 12 september, waren de producten en diensten van de BAG niet beschikbaar. Rond 18 uur was de storing opgelost.

Door een stroomstoring was de gehele dienst KLIC niet beschikbaar op maandag 12 september van ongeveer 12:00 uur tot 17:15 uur.

Bent u grondroerder? 
U kon: 

  • geen gebruik maken van KLIC-online 
  • geen gebruik maken van de online KLIC-viewer 

Als u tijdens deze periode een Calamiteitenmelding moest doen, dan kon dit telefonisch via 0800-0080, optie 1. 

Bent u netbeheerder? 
U kon: 

  • geen berichten opvragen of aanbieden via de BMKL API.
  • geen netinformatie en documenten uploaden in de Centrale Voorziening 
  • geen gebruik maken van de Netbeheerder TestDienst (NTD) 

Na oplossing van de storing moest u het berichtenverkeer met de BMKL API hervatten. 

Gevolgen storing merkbaar op 13 september

Als gevolg van het probleem op 12 september hebben diverse klanten op 13 september in de ochtend verbindingsproblemen gehad. Inmiddels zijn deze problemen opgelost.

Volledig functioneel

De KLIC-dienst is weer volledig functioneel. Ondervindt u nog problemen op dit moment, neemt u dan contact op met onze klantenservice.

Excuses voor het ongemak.
 

Door een stroomstoring in het datacenter zijn onze online diensten voor in- en externe gebruikers helaas niet benaderbaar.

Wij hadden door een stroomstoring in het datacenter, maandag 12 september 2022, te maken met een storing. Onze online diensten waren niet te benaderen. Vanaf 12.24 uur tot ongeveer 17.30 uur zijn daardoor helaas geen stukken bij ons binnen gekomen. 

Geen Bewijs van ontvangst (BVO) of een Bewijs van afkeuring (BVA) ontvangen

Hebt u stukken aangeboden maar geen BVO of BVA ontvangen? Dan vragen wij u deze stukken alsnog bij ons ter inschrijving aan te bieden. Het tijdstip van inschrijving zal dan het moment van deze nieuwe inschrijving zijn. Van de stukken die het Kadaster wel heeft ontvangen is een BVO of BVA verstuurd. Wij vragen u om dit goed te controleren.  

Wij danken u voor uw begrip en bieden onze excuses aan voor het ongemak.

Gepland Onderhoud

Datum en tijd
Omschrijving
Status

Op maandag 26 september vindt tussen 19.00 uur en 22.00 uur gepland onderhoud plaats. Tijdens dit onderhoud zijn alle BAG-diensten verminderd beschikbaar. Dit geldt voor zowel de LVBAG als alle BAG-producten:

  • BAG API IB
  • BAG API HC
  • BAG bestellen
  • BAG bestanden
  • BAG Digilevering
  • BAG viewer

Bronhouders raden wij daarom aan gedurende deze periode geen berichten aan te bieden aan de LVBAG. Onze excuses voor het ongemak.

Door onderhoud is KLIC op vrijdag 23 september vanaf 19.00 uur tot zaterdag 24 september 17.00 uur niet beschikbaar.

Bent u grondroerder?

U kunt:

  • geen gebruik maken van KLIC-online
  • geen gebruik maken van de online KLIC-viewer

Als u tijdens deze periode een Calamiteitenmelding moet doen, dan kan dit telefonisch via 0800-0080, optie 1.

Bent u netbeheerder?

U kunt:

  • geen berichten opvragen of aanbieden via de BMKL API. U krijgt een foutmelding
  • geen netinformatie en documenten uploaden in de Centrale Voorziening
  • geen gebruik maken van de Netbeheerder TestDienst (NTD)

Na afloop van het onderhoud moet u het berichtenverkeer met de BMKL API hervatten.

We voeren onderhoud uit op maandag 19 september om 20.00 uur. Het kan zijn dat de BAG kernvoorziening dan enkele minuten niet beschikbaar is.

Vanaf vrijdag 16 september 19.00 uur met doorloop naar het weekend voeren we onderhoud uit. Het kan zijn dat het BRK-PB portaal niet beschikbaar is voor het muteren of registreren van beperkingen.  Onze excuses voor het ongemak.

Hebt u vragen? 

Stel uw vragen via het contactformulier of bel met de klantenservice op 088 - 183 32 00.

Contact

Hebt u een vraag over een storing of onderhoudsbericht? Neem contact op met onze klantenservice.

Stel uw vragen via onze algemene kanalen. U krijgt zo snel mogelijk antwoord, of u wordt doorverwezen naar een van onze gespecialiseerde klantenservices.