Storingen en onderhoud
Een overzicht van alle storingen en gepland onderhoud bij het Kadaster.
Gemelde Storingen
Door een storing zijn meerdere applicaties minder of tijdelijk niet beschikbaar. Werkt de applicatie waar u mee werkt niet of krijgt u een foutmelding? Dan adviseren wij u het op een later moment nog een keer te proberen.
Het gaat om onder andere de volgende diensten:
BRK-PB
Het is niet mogelijk om Wkpb-beperkingen in het BRK-PB beheerportaal te raadplegen, registreren of te muteren
BRK
Meerdere diensten van de BRK zijn niet beschikbaar. Dit raakt onder andere KOL, BRK-levering en BRK-inquiry
Kadaster Online en KIK-inzage
Niet alle producten zijn beschikbaar waaronder Eigendomsinformatie, Eigenaarsinformatie en de Kadastrale Kaart
Syvas
Er kunnen problemen zijn met het aanbieden van akten.
Erfdienstbaarhedenviewer (EDB)
Gebruikers kunnen geen gebruik maken van de dienst.
KLIC
Vertraging in verzenden ontvangstbevestigingen en leveringen. Door een storing worden KLIC ontvangstbevestigingen en leveringen tijdelijk vertraagd verzonden.
Bent u grondroerder?
KLIC-online is beschikbaar, maar de ontvangstbevestigingen en leveringen worden vertraagd verzonden.
Bent u netbeheerder?
Op de BMKL-API worden berichten vertraagd verwerkt. Mogelijk treden er foutmeldingen op.
Calamiteitenmelding doen is mogelijk.
Wij raden u aan de informatie op het scherm direct over te nemen of te printen.
Onze excuses voor het ongemak.
KLIC Beheren contacten is tijdelijk niet beschikbaar door een storing.
Bent u een netbeheerder?
U kunt geen nieuwe contacten opvoeren of bestaande contacten aanpassen.
Bent u grondroerder?
KLIC-online is beschikbaar. U kunt geen nieuwe gebruikers opvoeren of bestaande gebruikers aanpassen.
Onze excuses voor het ongemak.
Op dinsdag 2 april was er van 07.00 tot 11.30 uur een storing aan de Bevragingsapplicaties van de LV-WOZ. Hierdoor waren de volgende applicaties niet beschikbaar:
- Individuele bevraging
- Massale bevraging
- BevragingsApp
- RapportageApp
- Zwevende subjecten
De storing is inmiddels opgelost. Excuus voor het ongemak.
Gepland Onderhoud
Door onderhoud is op maandag 13 mei tussen 19.00 en 21.00 uur de LV-WOZ niet beschikbaar.
Waar moet u rekening mee houden?
- Mutatieberichten die tijdens het onderhoud worden aangeleverd, worden na het onderhoud alsnog opgepakt.
- Massale bevragingen die tijdens het onderhoud nog lopen worden afgebroken en na het onderhoud herstart.
- RapportageApp aanvragen worden ook tijdens het onderhoud afgebroken. Deze herstarten wij na het onderhoud niet. U moet na afloop van het onderhoud deze opnieuw aanvragen.
Excuses voor het ongemak.
Op dinsdag 7 mei gaat ons uitgaande verkeer wijzigen van ssl-proxy naar een directe internet koppeling. Het uitgaande verkeer wordt stabieler en krijgt een andere source IP-adres.
Organisaties die DNS gebruiken hebben hier geen last van. Maakt uw organisatie gebruik van whitelisten? Dan heeft uw organisatie hier mogelijk wel last van op alle onderdelen van de LV-WOZ. Uw organisatie moet het nieuwe IP-adres toevoegen aan hun whitelist. Wij adviseren deze organisaties om het DNS te gebruiken. DNS is altijd up-to-date.
Ons nieuwe IP-adres:
- Internet: 145.77.230.200
- Diginetwerk: 145.21.197.12
In de toekomst communiceren wij geen wijzigingen meer over ons IP-adres. Wij adviseren organisaties om het DNS te checken voor het juiste IP-adres.
Op zaterdag 4 mei zijn diverse diensten op verschillende tijden niet beschikbaar. We voeren dan groot onderhoud uit. In dit bericht leest u welke diensten op welke tijden niet beschikbaar zijn.
Mijn Kadaster en Kadaster websites
Van 8.00 uur tot 11.00 uur
- Mijn Kadaster en alle achterliggende diensten
- Diverse websites van het Kadaster waaronder www.kadaster.nl en www.pdok.nl
Mijn Kadaster: diverse diensten zijn niet beschikbaar
Van 11:00 uur tot 18:00
- Kadata Internet
- Datalevering
- Agris
- De Kwaliteitsdashboarden; BAG, BGT, WOZ+, BRK en Ruimtelijke Plannen
Aanbieden van stukken (SYVAS)
Van 8.00 uur tot 11.00 uur
Tijdens het onderhoud ontvangt u geen BVO of BVI. Deze worden na het onderhoud alsnog verstuurd.
Van 15.00 uur tot 18.00 uur
Tijdens het onderhoud ontvangt u geen BVO of BVI. Deze worden na het onderhoud alsnog verstuurd.
Diverse API’s zijn niet beschikbaar:
- KadasterCheck
- Objectinformatie
- Contractloos
- Inzicht via de Kaart
BAG-LV
Van 08.00 uur tot 11.00 uur
- BAG API HB
Van 15.00 uur tot 18.00 uur
- BAG Digilevering
De berichten worden opgespaard en na afloop alsnog verstuurd. Afnemers hoeven hiervoor niets te doen.
KLIC
Van 7.45 uur tot 18.45 uur
KLIC is niet beschikbaar.
Bent u grondroerder?
U kunt:
- geen gebruik maken van KLIC-online
- geen gebruik maken van de online KLIC-viewer
Als u tijdens deze periode een Calamiteitenmelding moet doen, dan kan dit telefonisch via 0800-0080, optie 1.
Bent u netbeheerder?
U kunt:
- geen berichten opvragen of aanbieden via de BMKL API. U krijgt een foutmelding
- geen netinformatie en documenten uploaden in de Centrale Voorziening
- geen gebruik maken van de Netbeheerder TestDienst (NTD)
Na afloop van het onderhoud moet u het berichtenverkeer met de BMKL API hervatten.
BGT-LV
Op 4 mei is de BGT-LV niet beschikbaar van 8:00-11:00 uur.
LV-WOZ en LV-WOZ ETO
Van 8.00 uur tot 18.00 uur
Alle LV-WOZ diensten zijn onbeschikbaar.
- Mutatieverwerking LV-WOZ en Massale bevragingen. Het insturen van berichten is niet mogelijk. Volgens het ebMS-protocol worden deze na het onderhoud verwerkt zodra zij opnieuw aangeboden worden met een retry. Hiervoor hoeft u niets te doen. Afgeronde Massale bevragingen kunt u niet downloaden gedurende het onderhoud.
- Digilevering. De berichtenstroom van Digilevering wordt stilgezet tijdens het onderhoud, uw berichten worden na afloop alsnog verzonden.
- BevraginsApp, RapportageApp, WOZ Beheer, WOZ Terugmeldingen, Individuele bevraging, Mijn Overheid en WOZ API huidige bevragingen. Deze diensten zijn volledig onbeschikbaar gedurende het onderhoud.
Onze excuses voor het ongemak.
Op donderdagavond 25 april is om 19.00 uur gedurende 5 minuten de LV BAG niet beschikbaar.
Het onderhoud raakt de gehele dienstverlening van de LV BAG.
Onze excuses voor het eventuele ongemak.
Door onderhoud is KLIC op zaterdag 20 april vanaf 06.45 tot 12.30 uur niet beschikbaar.
Bent u grondroerder?
Dan kunt u geen gebruik maken van KLIC-online of de online KLIC-viewer.
Moet u tijdens deze periode een Calamiteitenmelding doen? Dan kan dit telefonisch via 0800-0080, optie 1.
Bent u netbeheerder?
U kunt dan:
- geen berichten opvragen of aanbieden via de BMKL API. U krijgt een foutmelding.
- geen netinformatie en documenten uploaden in de Centrale Voorziening.
- geen gebruik maken van de Netbeheerder TestDienst (NTD).
Na afloop van het onderhoud moet u het berichtenverkeer met de BMKL API hervatten.
Excuus voor het ongemak.
SYVAS is van zaterdag 20 april 8.00 uur tot zondag 21 april 16.00 uur niet beschikbaar. We voeren dan onderhoud uit.
U kunt tijdens dit onderhoud geen stukken elektronisch aanbieden.
Onze excuses voor het ongemak.
Op woensdagavond 17 april is er tussen 19.00 en 19.15 uur onderhoud aan de BAG. Tijdens dit onderhoud zijn de volgende applicaties niet beschikbaar:
- BAG API IB
- BAG Viewer
- BAG bestellen
- BAG bestanden
- BAG Digilevering
Bent u bronhouder? Dan raden wij u aan om tijdens het onderhoud geen berichten aan te bieden aan de LV BAG.
Onze excuses voor het ongemak.
Dinsdag 9 april van 14.30 tot 15.00 uur voeren wij onderhoud uit. Wij verwachten weinig tot geen impact op de dienstverlening. Mogelijk dat er enkele netwerkhikjes plaatsvinden.
Onze excuses voor het ongemak.
Contact
Hebt u een vraag over een storing of onderhoudsbericht? Neem contact op met onze klantenservice.
Stel uw vragen via onze algemene kanalen. U krijgt zo snel mogelijk antwoord. Kunnen we uw vraag niet direct beantwoorden? Dan verwijzen we u door naar een van onze gespecialiseerde klantenservices.
- telefoonnummer: 088 - 183 22 00
- via het contactformulier van klantenservice Kadaster
- via X: @KadasterWebCare