
Storingen en onderhoud
Een overzicht van alle storingen en gepland onderhoud bij het Kadaster.
Gemelde Storingen
Op dit moment ondervinden sommige klanten problemen met het benaderen van Kadaster.nl en Mijn.Kadaster.nl. Het probleem lijkt voor te komen bij specifieke providers, waaronder KPN.
We onderzoeken de problemen en hopen dat de website zo snel mogelijk voor iedereen weer bereikbaar is.
Onze excuses voor het ongemak.
Bij 122 percelen in de Basisregistratie Kadaster staat bij 'Grens en Grootte' fout aangegeven dat deze is 'Vastgesteld'. Er had moeten staan 'Voorlopig'. Ook is op de Kadastrale Kaart bij deze 122 percelen niet zichtbaar dat dit een voorlopige kadastrale grens betreft.
Het gaat om percelen in de volgende 5 kadastrale gemeentes:
- Harlingen
- Sexbierum
- Franeker
- Ried
- Tzummarum
Bekijk het Exelbestand met 122 percelen.
Er is op dit moment een verstoring in BRAVO waardoor handmatig opgevoerde mutatieleveringen niet op de status 'Compleet' kunnen worden gezet. Daarnaast kunnen abonnementen niet op de status 'Besteld' gezet worden.
We werken aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.
Gepland Onderhoud
Door onderhoud is KLIC op dinsdag 12 december van 19.00 tot 21.30 uur niet beschikbaar.
Bent u grondroerder?
U kunt:
- geen gebruik maken van KLIC-online
- geen gebruik maken van de online KLIC-viewer
Als u tijdens deze periode een Calamiteitenmelding moet doen, dan kan dit telefonisch via 0800-0080, optie 1.
Bent u netbeheerder?
U kunt:
- geen berichten opvragen of aanbieden via de BMKL API. U krijgt een foutmelding
- geen netinformatie en documenten uploaden in de Centrale Voorziening
- geen gebruik maken van de Netbeheerder TestDienst (NTD)
Na afloop van het onderhoud moet u het berichtenverkeer met de BMKL API hervatten.
Op vrijdag 8 december zijn vanaf 22.00 uur de BAG diensten ongeveer 10 minuten verminderd beschikbaar. Dit komt door onderhoud.
Dit onderhoud geldt voor zowel de LVBAG als de volgende BAG producten:
- BAG API
- BAG Digilevering
- BAG viewer
Wij raden bronhouders aan gedurende deze periode geen berichten aan te bieden aan de LVBAG. Onze excuses voor het ongemak.
Op dinsdagmorgen 5 december 2023 zijn verschillende producten en services van 9.00 tot 12.00 uur niet of minder beschikbaar. We voeren dan onderhoud uit.
Onze excuses voor het ongemak.
Op zaterdag 2 december voeren wij tussen 10.00 en 10.30 uur onderhoud uit aan de LV-WOZ. Hierdoor zijn de volgende diensten verminderd beschikbaar:
- alle WOZ-diensten
- het WOZ-waardeloket
Onze excuses voor het ongemak.
Bent u grondroerder?
geen gebruik maken van KLIC online geen gebruik maken van de online KLIC-viewer
Bent u netbeheerder?
geen berichten opvragen of aanbieden via de BMKL API. U krijgt een foutmelding geen netinformatie en documenten uploaden in de Centrale Voorziening
Meer informatie
Op vrijdag 24 november is rond 22.00 uur de BAG Kernvoorziening tijdelijk niet beschikbaar. Dit komt door onderhoud. Het onderhoud zal 5 minuten duren.
Wij raden bronhouders aan gedurende deze periode geen berichten aan te bieden aan de LVBAG. Onze excuses voor het ongemak.
Op donderdag 23 november van 8.00 tot 8.30 uur is de Netbeheerder TestDienst (NTD) niet beschikbaar. We voeren dan onderhoud uit.
Onze excuses voor dit ongemak.
Bent u netbeheerder?
Zorg ervoor dat uw werkzaamheden in de NTD zijn afgerond voordat het onderhoud start.
Contact
Hebt u een vraag over een storing of onderhoudsbericht? Neem contact op met onze klantenservice.
Stel uw vragen via onze algemene kanalen. U krijgt zo snel mogelijk antwoord. Kunnen we uw vraag niet direct beantwoorden? Dan verwijzen we u door naar een van onze gespecialiseerde klantenservices.
- telefoonnummer: 088 - 183 22 00
- via het contactformulier van klantenservice Kadaster
- via X: @KadasterWebCare