Terug naar vorige pagina

Kadaster webservices en eHerkenning

Voor een aantal webservices (geautomatiseerde koppelingen) is toegang met eHerkenning verplicht sinds 1 juli 2024. Deze webservices zijn ingedeeld in het betrouwbaarheidsniveau substantieel-EH3.

 

Dienst
 
Dienst/product
 
Benodigde authenticatie
 
BRK BRK inzage via ketenintegratie (KIK Inzage) eHerkenning op niveau minimaal EH3
BRK-PB BRK-PB portaal eHerkenning op niveau minimaal EH3
KLIC BMKL REST API eHerkenning op niveau minimaal EH3
KLIC KLIC Afwijkende Situatie REST API afhandelen eHerkenning op niveau minimaal EH3
SYVAS Inschrijving Verzoek en Mededelingen eHerkenning op niveau minimaal EH3
SYVAS Inschrijving Verzoek en Mededelingen &GebrVW eHerkenning op niveau minimaal EH3

 

Bekijk de toegankelijke versie van de tabel met Webservices Kadaster waarvoor eHerkenning niveau EH3 verplicht wordt. (ods, 5 kB)

 

Gebruikt u 1 of meerdere van de webservices waarvoor eHerkenning verplicht wordt?  

De 1e beheerder van uw organisatie is geïnformeerd. Meer informatie vindt u op de volgende pagina's:

Hebt u toch nog vragen? Dan kunt contact opnemen met de klantenservice van uw dienst. Contactinformatie vindt u op de pagina Klantenservice zakelijk.

Vraag en antwoord

Ja. Meer informatie vindt u op de volgende pagina's:

Hebt u nog vragen? Neem dan contact op met de klantenservice van uw dienst. Contactinformatie vindt u op de pagina Klantenservice zakelijk. Of laat uw softwareleverancier contact opnemen met het Kadaster.

Ja, als u nu al gebruik maakt van een PKI Overheid certificaat voor een bepaalde dienst dan voldoet u aan de gestelde verplichting. En hoeft u niets te doen. Stapt u over naar een PKI Overheid certificaat voor een bepaalde dienst? Dan moet u dat aan ons kenbaar maken. Neem contact op met uw softwareleverancier. Deze softwareleverancier weet of u iets moet doen.

Meer informatie vindt u op de volgende pagina's:

Hebt u nog vragen? Neem dan contact op met de klantenservice van uw dienst. Contactinformatie vindt u op de pagina Klantenservice zakelijk. Of laat uw softwareleverancier contact opnemen met het Kadaster.

Gebruikers van een webservice moeten in sommige gevallen een token refresh uitvoeren. Dit is afhankelijk van de gekozen technische oplossing. De token refresh zorgt ervoor dat de software de verbinding met de diensten van het Kadaster blijft behouden. Een medewerker van uw organisatie moet minimaal 1 keer in de 7 dagen inloggen in Mijn Kadaster met een persoonlijk eHerkenningsmiddel. Dit kan gedaan worden door de 1e beheerder. Maar wij raden aan om meerdere medewerkers een persoonlijk eHerkenningsmiddel te geven om ervoor te zorgen dat er altijd iemand is die de token refresh kan doen. 

Meer informatie over de wijzigingen van de verbindingen bij webservices vindt u op de volgende pagina's: 

Hebt u nog vragen? Neem dan contact op met de klantenservice van uw dienst. Contactinformatie vindt u op de pagina Klantenservice zakelijk. Of laat uw softwareleverancier contact opnemen met het Kadaster.

  • Algemene uitleg en informatie over eHerkenning vindt u op de eHerkenning.nl.
  • Meer over de voortgang van de Wet Digitale Overheid leest u op de digitaleoverheid.nl.
  • Voor vragen specifiek over het Kadaster en eHerkenning neemt u contact op met onze klantenservice. Onze medewerkers zijn op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur te bereiken op telefoonnummer 088 - 183 60 30. Of stel uw vraag via ons contactformulier..

Handige links

Meer over eHerkenning

Welke betrouwbaarheidsniveaus zijn er? En hoe vraagt u eHerkenning aan? U leest het op de officiële website van eHerkenning. 

Meer over Digitale Overheid

Officiële overheidswebsite met informatie over wetgeving en plannen. Maar ook achtergronden en praktische voorbeelden.