Meer over eHerkenning
Welke betrouwbaarheidsniveaus zijn er? En hoe vraagt u eHerkenning aan? U leest het op de officiële website van eHerkenning.
Voor een aantal webservices (geautomatiseerde koppelingen) is toegang met eHerkenning verplicht sinds 1 juli 2024. Deze webservices zijn ingedeeld in het betrouwbaarheidsniveau substantieel-EH3.
Dienst | Dienst/product | Benodigde authenticatie |
---|---|---|
BRK | BRK inzage via ketenintegratie (KIK Inzage) | eHerkenning op niveau minimaal EH3 |
BRK-PB | BRK-PB portaal | eHerkenning op niveau minimaal EH3 |
KLIC | BMKL REST API | eHerkenning op niveau minimaal EH3 |
KLIC | KLIC Afwijkende Situatie REST API afhandelen | eHerkenning op niveau minimaal EH3 |
SYVAS | Inschrijving Verzoek en Mededelingen | eHerkenning op niveau minimaal EH3 |
SYVAS | Inschrijving Verzoek en Mededelingen &GebrVW | eHerkenning op niveau minimaal EH3 |
Bekijk de toegankelijke versie van de tabel met Webservices Kadaster waarvoor eHerkenning niveau EH3 verplicht wordt. (ods, 5 kB)
De 1e beheerder van uw organisatie is geïnformeerd. Meer informatie vindt u op de volgende pagina's:
Hebt u toch nog vragen? Dan kunt contact opnemen met de klantenservice van uw dienst. Contactinformatie vindt u op de pagina Klantenservice zakelijk.
Ja. Meer informatie vindt u op de volgende pagina's:
Hebt u nog vragen? Neem dan contact op met de klantenservice van uw dienst. Contactinformatie vindt u op de pagina Klantenservice zakelijk. Of laat uw softwareleverancier contact opnemen met het Kadaster.
Ja, als u nu al gebruik maakt van een PKI Overheid certificaat voor een bepaalde dienst dan voldoet u aan de gestelde verplichting. En hoeft u niets te doen. Stapt u over naar een PKI Overheid certificaat voor een bepaalde dienst? Dan moet u dat aan ons kenbaar maken. Neem contact op met uw softwareleverancier. Deze softwareleverancier weet of u iets moet doen.
Meer informatie vindt u op de volgende pagina's:
Hebt u nog vragen? Neem dan contact op met de klantenservice van uw dienst. Contactinformatie vindt u op de pagina Klantenservice zakelijk. Of laat uw softwareleverancier contact opnemen met het Kadaster.
Gebruikers van een webservice moeten in sommige gevallen een token refresh uitvoeren. Dit is afhankelijk van de gekozen technische oplossing. De token refresh zorgt ervoor dat de software de verbinding met de diensten van het Kadaster blijft behouden. Een medewerker van uw organisatie moet minimaal 1 keer in de 7 dagen inloggen in Mijn Kadaster met een persoonlijk eHerkenningsmiddel. Dit kan gedaan worden door de 1e beheerder. Maar wij raden aan om meerdere medewerkers een persoonlijk eHerkenningsmiddel te geven om ervoor te zorgen dat er altijd iemand is die de token refresh kan doen.
Meer informatie over de wijzigingen van de verbindingen bij webservices vindt u op de volgende pagina's:
Hebt u nog vragen? Neem dan contact op met de klantenservice van uw dienst. Contactinformatie vindt u op de pagina Klantenservice zakelijk. Of laat uw softwareleverancier contact opnemen met het Kadaster.
Welke betrouwbaarheidsniveaus zijn er? En hoe vraagt u eHerkenning aan? U leest het op de officiële website van eHerkenning.
Officiële overheidswebsite met informatie over wetgeving en plannen. Maar ook achtergronden en praktische voorbeelden.