De geautomatiseerde stappen in het verwerkingsproces zorgen voor een snellere en efficiëntere verwerking van de akte door het Kadaster. Bovendien is het KIK-systeem minder foutgevoelig omdat KIK-akten minder VTV’s en ANI’s bevatten wanneer BRK Inzage in combinatie met een KIK-akte wordt gebruikt. In samenwerking met de softwareleveranciers probeert het Kadaster de mogelijkheden van een KIK-akte zo breed mogelijk te maken. Profiteer van de voordelen van KIK en meld u aan. 

KIK is persoonsgebonden

Bestaat uw notariskantoor uit meerdere notarissen? Dan moet iedere notaris zich apart aanmelden. Kandidaat- of toegevoegd notarissen hoeven geen gebruikersovereenkomst te tekenen.

Aanmelden KIK

Profiteer van de voordelen van KIK:

  • betaal minder inschrijvingskosten
  • minder fouten in akten (minder VTV’s en ANI’s)
  • hogere kwaliteit van de akten
  • sneller akteproces

Aanmelden geautomatiseerd verwerken

Ondertekenen gebruiksvoorwaarden

Informatie over het ondertekenen van de gebruiksvoorwaarden SYVAS en KIK leest u op de pagina: 'Vragen en antwoorden over ondertekenen gebruiksvoorwaarden'.

KIK Support

Om een goede start met KIK te kunnen maken, kunt u gebruikmaken van een coulanceperiode van 3 maanden. Tijdens de coulanceperiode rekent het Kadaster het KIK-tarief als een akte uitvalt en niet het normale, hogere tarief. Alle akten die uitvallen, worden automatisch verwerkt in een uitvalrapportage, die u wekelijks ontvangt. Meer informatie staat op de pagina KIK Support.
 

Vraag en antwoord

Meer informatie en veelgestelde vragen over KIK, vindt u op de pagina Over KIK.

Nadat u de ingevulde en ondertekende gebruikersovereenkomst (in tweevoud) naar de bewaarder hebt gestuurd, ontvangt u per post een gebruikersovereenkomst retour die de bewaarder heeft ondertekend.

Bel met het klantenservice I&R. Dit kan op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur op telefoonnummer 088 - 183 35 00. Of stel uw vraag via het contactformulier