Terug naar vorige pagina

Jaarplan kwaliteit BAG en kwaliteitsprioriteiten

Doel van het Jaarplan kwaliteit BAG is dat gegevens uit de BAG voor gebruikers bruikbaar, bereikbaar en bekend zijn. Het jaarplan wordt opgesteld door de beleidsverantwoordelijke, de toezichthouder en een afvaardiging van bronhouders en afnemers. Het plan wordt gemaakt voor bronhouders, gebruikers en afnemers.

Jaarplan Kwaliteit 2024

Het Jaarplan Kwaliteit 2024 richt zich op de vastgestelde kwaliteitseisen uit de Catalogus BAG 2018. Het bestaat uit 3 onderdelen:

  1. landelijke prioriteiten 
  2. prioriteiten voor specifieke groepen bronhouders
  3. aangekondigde potentiële prioriteiten

Kwaliteitsprioriteiten BAG 2024

In overleg met bronhouders en afnemers zijn voor 2024 een aantal onderwerpen aangemerkt als kwaliteitsprioriteiten. BAG bronhouders werken hier met voorrang aan. De volgende kwaliteitsprioriteiten zijn vastgesteld voor 2024.

  1. Landelijke prioriteiten
    • terugmeldingen (van voor 2023)
    • definitieve pandgeometrie (van voor 2023)
    • ontbrekende verblijfsobjecten
       
  2. Individuele prioriteiten (voor specifieke bronhouders)
    •    BAG- en BGT-pandgeometrieverschillen
    •    consistente BAG-WOZ-gebruiksoppervlakte
    •    kwaliteitsindicatoren Kwaliteitsdashboard

Meer informatie

Het volledige Jaarplan Kwaliteit 2024 met een uitgebreide toelichting op de kwaliteitsprioriteiten vindt u op Jaarplan kwaliteit
Voor meer informatie over kwaliteit, toezicht en handhaving kunt u terecht op de site van ZichtopNL.

Vraag en antwoord

Hebt u een vraag waarop u het antwoord niet kon vinden? Neem dan contact op met de klantenservice BAG op telefoonnummer 088 - 183 34 00. Onze medewerkers zijn u op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur graag van dienst. Of stel uw vraag direct via het contactformulier.