
Jaarplan kwaliteit BAG en kwaliteitsprioriteiten
Doel van het Jaarplan kwaliteit BAG is dat gegevens uit de BAG voor gebruikers bruikbaar, bereikbaar en bekend zijn. Het jaarplan wordt opgesteld door de beleidsverantwoordelijke, de toezichthouder en een afvaardiging van bronhouders en afnemers. Het plan wordt gemaakt voor bronhouders, gebruikers en afnemers.
Jaarplan Kwaliteit 2022
Het Jaarplan Kwaliteit 2022 richt zich op de vastgestelde kwaliteitseisen uit de Catalogus BAG 2018. Het jaarplan bestaat uit 3 onderdelen:
- kwaliteitseisen vertaald naar meetbare indicatoren
- kwaliteitsprioriteiten afgeleid van het jaardoel 2022
- implementatieafspraken die het gevolg zijn van de wetswijziging uit 2018
Kwaliteitsprioriteiten BAG 2022
Er zijn gegevens waarvan de kwaliteit landelijk opvallend afwijkt van de gestelde kwaliteitseisen en die grote impact hebben op afnemersprocessen. In overleg met bronhouders en afnemers kunnen deze eisen worden aangemerkt als kwaliteitsprioriteiten. BAG bronhouders werken hier met voorrang aan. De volgende kwaliteitsprioriteiten zijn vastgesteld voor 2022.
-
Verwerkingstermijn definitieve pandgeometrie meer dan 6 maanden (VPX)
Binnen 6 maanden na de melding verbouwing gereed of gebruiksgereed moet een pand zijn voorzien van definitieve pandgeometrie. -
Meer dan 6 maanden in onderzoek (VOE)
Een onderzoek naar de juistheid van een bepaald gegeven moet binnen zes maanden zijn afgerond. -
Terugmeldingen
- Gegeven niet aangepast in de BAG na afhandelen terugmelding (GNB)
- Gegeven niet in onderzoek gezet in de BAG (GNI)
- Terugmeldingen niet tijdig in behandeling genomen (TNI)
- Terugmeldingen te laat afgehandeld (TTA)
-
Mogelijk niet verwerkte BAG 1.0 verbouwingen (VPY)
Vergeten of uit beeld geraakte BAG 1.0 verbouwingen moeten alsnog op een juiste wijze in de BAG worden geregistreerd.
Meer informatie
Het volledige Jaarplan Kwaliteit 2022 met een uitgebreide toelichting op de kwaliteitsprioriteiten vindt u op Geobasisregistraties.nl.
de pagina Kwaliteitsprioriteiten BAG 2022 op Geobasisregistraties.nl.
Vraag en antwoord
Hebt u een vraag waarop u het antwoord niet kon vinden? Neem dan contact op met de klantenservice BAG op telefoonnummer 088 - 183 34 00. Onze medewerkers zijn u op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur graag van dienst. Of stel uw vraag direct via het contactformulier.