
Schaderegistratie netbeheerders
Schade aan uw net(ten) melden
Elk jaar in januari moet u als netbeheerder aangeven of u in het jaar ervoor schade aan uw net(ten) had. Voorafgaand aan deze verplichte melding kunt u ook tussentijds schade melden. Dit kunt u zo vaak doen als nodig is (lever wel elke keer voor het volledige schadejaar aan). U draagt daarmee bij aan een actueel beeld van graafschade in Nederland.
Hoe doet u een melding?
Om te beginnen vult u het KLIC-schademeldingsformulier in. Daarna doet u de melding in Mijn Kadaster.
1. KLIC-schademeldingsformulier invullen
Als u schade hebt gehad, vult u het KLIC-schademeldingsformulier in.
Naar KLIC-schademeldingsformulier
2. Meld de graafschade via Mijn Kadaster
- Log in op Mijn Kadaster.
- Kies de dienst KLIC Schaderegistratie in de linker menubalk.
- Kies de rapportageperiode waarover u de schade wilt rapporteren.
- Geef aan of u wel of geen schade hebt gehad.
- Als u schade hebt gehad, voegt u het ingevulde schademeldingsformulier toe als bijlage.
Let op: u mag geen wijzigingen aanbrengen in het sjabloon schademeldingsformulier.
Vraag en antwoord
Bekijk de Invulinstructie schademeldingsformulier.
Bekijk de KLIC-klantinstructie schaderegistratie.
De schadegegevens van alle netbeheerders worden verzameld om te kijken of de Wet informatie-uitwisseling bovengrondse en ondergrondse netten en netwerken (WIBON) zorgt voor het verminderen van graafschade.
Hebt u een vraag waarop u het antwoord niet kon vinden? Neem dan contact op met de klantenservice op telefoonnummer 0800 - 00 80, optie 2. Onze medewerkers zijn u op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur graag van dienst. Of stel uw vraag direct via het contactformulier.