Schaderegistratie netbeheerders
Elk jaar in januari moet u als netbeheerder een schaderegistratie doen. Daarin geeft u aan of u in het jaar ervoor wel of geen schade aan uw net(ten) had.
U bent wettelijk verplicht dit door te geven, ook als er geen schade was.
Tussentijds schade registreren
U kunt ook tussentijds schade registreren. Dit kunt u zo vaak doen als nodig is. Lever wel elke keer het volledige schadejaar aan. U helpt met tussentijdse registraties mee aan een actueel beeld van graafschade in Nederland.
Registreer via Mijn Kadaster
- Log in op Mijn Kadaster.
- Kies de dienst KLIC Schaderegistratie in de linker menubalk.
- Kies de periode waarover u wilt rapporteren.
- Geef aan of u wel of geen schade hebt gehad.
- Hebt u schade gehad? Voeg dan het ingevulde schademeldingsformulier toe als bijlage. Gebruik hiervoor het KLIC-schademeldingsformulier.
Vraag en antwoord
Ga dan naar de pagina Invulinstructie schademeldingsformulier.
Bekijk de KLIC-klantinstructie schaderegistratie.
De schadegegevens van alle netbeheerders worden verzameld om te kijken of de Wet informatie-uitwisseling bovengrondse en ondergrondse netten en netwerken (WIBON) zorgt voor het verminderen van graafschade.
Bel met de klantenservice. Dit kan op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur op telefoonnummer 0800 - 00 80, optie 2. Of stel uw vraag via het contactformulier.