Vraag en antwoord Mijn Kadaster

Wilt u meer weten over inloggen met eHerkenning op Mijn Kadaster? Ga dan naar de pagina eHerkenning. Op deze pagina vindt u een korte instructie-video met uitleg over de eerste keer inloggen met eHerkenning.

Webinars

Kijk voor de mogelijkheden van Mijn Kadaster ook eens bij de webinars op de pagina Webinars. Of bekijk de instructievideo's onder Service op deze pagina.

Vraag en antwoord

Een abonnement op Mijn Kadaster is kosteloos. U betaalt wel abonnementskosten als u bepaalde diensten afneemt, zoals Kadaster-on-line, Kadata Internet en de Kadaster Archiefviewer. 

  • abonnement op Kadaster-on-line en Kadata Internet, vanaf 32,40 per jaar
  • abonnement Kadaster Archiefviewer, 2,60 per maand (aansluitkosten 98,- )

Een abonnement op Mijn Kadaster is kosteloos. U kunt tegen betaling toegang krijgen tot de volgende diensten: 

  • Kadaster-on-line: online kadastrale en hypothecaire informatie aanvragen en inzien. Bij een abonnement op Kadaster-on-line krijgt u ook toegang tot Kadata Internet. U vindt meer informatie op de pagina Aanmelden Kadaster-on-line.

  • Kadata Internet: online vastgoedinformatie aanvragen en inzien. Bij een abonnement op Kadata Internet krijgt u ook toegang tot Kadaster-on-line. U vindt meer informatie op de pagina Aanmelden Mijn Kadaster.

  • Kadaster Archiefviewer: vanuit huis historisch onderzoek doen in de kadastrale archieven. U vindt meer informatie op de pagina Kadaster Archiefviewer

  • Wachtwoord vergeten voor Mijn Kadaster? Klik op het inlogscherm van Mijn Kadaster, op de link  'wachtwoord vergeten’. De volgende stappen wijzen zich vanzelf. 
  • Inlogcode vergeten? (Dit is het eerste invulveld.) Neem contact op met de beheerder van uw organisatie om uw inloggegevens te herstellen.
  • Als u in het verleden geen e-mailadres bij uw account heeft opgegeven, dan moet u om uw wachtwoord of inlogcode te herstellen, contact opnemen met de beheerder van uw organisatie. (Voeg uw e-mailadres toe in uw account om in de toekomst uw wachtwoord zelf te beheren. Dit kan via het menu ‘Service’)
  • Bent u een beheerder en bent u uw wachtwoord vergeten?  Beheerders kunnen nu ook zelf hun wachtwoord herstellen via de link ‘wachtwoord vergeten’ op het inlogscherm.
  • Hebt u vragen over uw inlogcode of wachtwoord? Neem dan contact met ons op.

Eisen aan het wachtwoord van Mijn Kadaster:

  • Het wachtwoord mag niet gelijk zijn aan het oude wachtwoord.
  • Het wachtwoord heeft minimaal 8 tekens.
  • Van de tekens in het wachtwoord is minimaal 1 een cijfer, 1 een hoofdletter en 1 een speciaal teken.

Eisen aan de inlogcode van Mijn Kadaster (geldt voor nieuwe gebruikers):

  • De code moet uniek zijn.
  • De code bestaat uit minimaal 9 en maximaal 20 karakters.
  • De code bevat minimaal 1 letter. 

Diensten kunnen door onderhoud of storing tijdelijk niet beschikbaar zijn. Ook is het mogelijk dat u niet of niet meer geautoriseerd bent om van een bepaalde dienst gebruik te maken. Als u met de muis over de betreffende dienst beweegt, ziet waarom deze niet beschikbaar is.

Bent u niet of niet meer geautoriseerd? Neem dan contact op met de beheerder in uw organisatie. De beheerder bepaalt wie tot welke diensten toegang krijgt. Via de dienst 'Service' kunt u een overzicht van beheerders opvragen.

U kunt uw abonnement op Mijn Kadaster op ieder gewenst moment opzeggen. Maak hiervoor gebruik van het opzegformulier Mijn Kadaster.

Hebt u een betaald abonnement voor bepaalde diensten? Voor Kadaster-on-line en Kadata Internet geldt dat abonnementen altijd tot 31 december lopen. Het jaar erop begint automatisch het nieuwe abonnement. Wilt u een abonnement op een betaalde dienst opzeggen? Doet u dit dan voor het einde van het kalenderjaar met het opzegformulier Mijn Kadaster. Uw abonnement op Mijn Kadaster stopt pas als ook het abonnement op de betaalde dienst afloopt.

Technische vragen

Raadpleeg de handleiding van Mijn Kadaster of de handleiding van de dienst waarmee u aan het werk bent. De handleidingen vindt u onder de link 'Documentatie' rechts in de bovenbalk van Mijn Kadaster.

Uw internetbrowser (zoals: Internet Explorer, Google Chrome, Apple Safari of Mozilla Firefox) moet op uw pc of mobiele apparaat regelmatig bijgewerkt zijn met de nieuwste updates. Verder moet de browser die u gebruikt een aantal standaardfuncties ondersteunen en moeten de instellingen goed staan. U kunt eenvoudig testen of alles goed is met onze testpagina. Achter de opsomming ziet u welke functies getest zijn, wat het resultaat is en wat u kunt doen om het probleem op te lossen.

Start de test

  • Uw browser ondersteunt GEEN JavaScript. Update uw internetbrowser naar de laatste versie of gebruik een andere internetbrowser.
  • Uw browser ondersteunt GEEN Cookies. U kunt de instellingen van uw browser zelf zodanig wijzigen dat deze wel cookies accepteert.
  • Uw browser ondersteunt GEEN Stylesheets. Update uw internetbrowser naar de laatste versie of gebruik een andere internetbrowser.
  • Uw browser ondersteunt geen SSL en Frames. Als u de inlogpagina kunt raadplegen, ondersteunt uw internetbrowser SSL en Frames. Is dit niet het geval, dan raden wij u aan uw internetbrowser naar de laatste versie te updaten of een andere internetbrowser te gebruiken.

Bekijk deze informatie of neem contact op met uw softwareleverancier.

Over pdf's

Voor het openen van pdf-documenten, heeft u naast een goede browser ook een pdf-reader nodig. Browsers hebben vaak een ingebouwde pdf-reader. Ook kunnen pdf's geopend worden met een pdf-reader zoals Acrobat of Reader (van Adobe). Zo’n pdf-reader moet regelmatig bijgewerkt zijn met de nieuwste updates. Vaak moet u voor het bijwerken met nieuwe updates van Acrobat of Reader apart toestemming geven. Deze updates gaan niet altijd met automatische updates mee.

Op de website van Adobe vindt u informatie over het openen van pdf-documenten per browser.

Nee, het Kadaster respecteert uw privacy. Het cookie bestaat uitsluitend gedurende uw Mijn Kadaster sessie.

Als u in Mijn Kadaster meerdere diensten tegelijk wilt gebruiken, hebt u 2 mogelijkheden:

  1. Open meerdere browsersessies door nogmaals op het icoontje van uw browser (bijvoorbeeld Internet Explorer) te klikken. Als u meer dan één browsersessie hebt gestart, wordt bij het uitloggen uit één van die sessies uitsluitend de betreffende sessie beëindigd.
  2. Open meerdere browserschermen binnen dezelfde browsersessie (met behulp van bijvoorbeeld CTRL-N). U hoeft dan niet opnieuw in te loggen. In elk scherm van de bestaande sessie kunt u één dienst gebruiken. Als u meer dan één scherm binnen dezelfde browsersessie heeft geopend, wordt bij uitloggen via één van die schermen de gehele sessie (dus ook voor de andere diensten) beëindigd.

Bekijk onderstaande korte instructievideo: inloggen in Mijn Kadaster met eHerkenning.