Terug naar vorige pagina

Fout melden in BRK

Help ons de BRK zo actueel en juist mogelijk te houden

Denkt u dat een authentiek gegeven uit de Basisregistratie Kadaster (BRK) niet klopt? Dan kunt u de fout melden. Notarissen, overheidsorganisaties en bestuursorganen moeten fouten melden. Ook particuliere gebruikers kunnen dit melden, maar dit is niet verplicht. 

Een mogelijke fout melden (terugmelding) 

Het melden van een mogelijke fout wordt een terugmelding genoemd. Meld een fout gegeven uit de Basisregistratie Kadaster (BRK) via het formulier.

Naar Terugmeldformulier

Behandeling van uw terugmelding

Na uw terugmelding beslist het Kadaster binnen 1 werkdag of een gegeven wordt veranderd. Als er meer onderzoek nodig is of een gegeven klopt, wordt het 'in onderzoek' geplaatst. Als het onderzoek klaar is, wordt de aantekening 'in onderzoek' weggehaald. U krijgt hiervan bericht.

Aantekening 'in onderzoek'

Wanneer een gegeven 'in onderzoek' is, zijn overheidsorganisaties niet verplicht het gegeven te gebruiken. Als de aantekening 'in onderzoek' is weggehaald, moeten overheidsorganisaties het gegeven weer verplicht gebruiken. Ook als het gegeven na de terugmelding niet is veranderd.

Vraag en antwoord

Hebt u een vraag waarop u het antwoord niet kon vinden? Neem dan contact op met de klantenservice BRK op telefoonnummer 088 - 183 53 00. Onze medewerkers zijn u op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur graag van dienst. Of stel uw vraag direct via het contactformulier.