Nieuwe IP-adressen
We migreren dit jaar onze diensten naar een nieuwe IT-leverancier. Daarom krijgen onze diensten nieuwe IP-adressen. Gebruikt u harde IP adressen in uw beveiligingsinstellingen? Dan moet u waarschijnlijk een wijziging door laten voeren in deze instellingen om gebruik te blijven maken van onze diensten.
Condities toevoegen nieuwe IP-adressen
De volgende 4 condities samen bepalen of uw organisatie een wijziging moet laten doorvoeren. Bent u niet technisch? Doorloop deze condities dan samen met uw IT-leverancier of systeembeheerder.
-
Mijn organisatie gebruikt software die direct koppelt met de diensten van het Kadaster. En maakt gebruik van API's en webservices van het Kadaster.
-
Mijn organisatie heeft deze programmatuur geïnstalleerd in onze eigen IT-omgeving. En gebruikt geen SaaS-oplossing.
-
Mijn organisatie heeft regels over uitgaand netwerkverkeer als onderdeel van het beveiligingsbeleid.
-
Mijn organisatie gebruikt netwerkapparatuur waarin regels met harde IP-adressen zijn opgenomen. Mijn organisatie gebruikt dus geen domeinnamen in de beveiligingsinstellingen. (Deze domeinnamen heten ook wel Fully Qualified Domain Names.)
Voldoet u aan alle 4 de condities? Dan sturen wij u graag de nieuwe IP-adressen.
Dit moet u doen
Als u voldoet aan alle 4 de condities, vul dan het aanmeldformulier in. Na ontvangst nemen wij binnen 4 weken contact met u op over de nieuwe IP-adressen.
Naar het aanmeldformulier nieuwe IP-adressen
Hebt u nog vragen? Bekijk dan de vraag- en antwoordlijst hieronder.
Vraag en antwoord
U vraagt de nieuwe IP-adressen op via het aanmeldformulier nieuwe IP-adressen. In dit formulier geeft u aan welke IP-adressen u nu in uw beveiligingsinstellingen hebt staan. Wij sturen u binnen 4 weken dan een mail met de nieuwe IP-adressen.
Wij adviseren dringend om onze diensten met DNS-domeinnamen op te nemen in uw beveiligingsinstellingen. Dan voorkomt u dat u in de toekomst weer nieuwe IP-adressen moet laten toevoegen. Wilt u meer weten over DNS-domeinnamen? Neem dan contact op met uw IT-leverancier of systeembeheerder.
Als u het aanmeldformulier invult dan sturen wij u informatie over de nieuwe IP-adressen. Het toevoegen van deze nieuwe IP-adressen in uw instellingen kunnen wij niet voor u doen. Hiervoor neemt u contact op met uw IT-leverancier of systeembeheerder.
Verwijder de oude IP-adressen voorlopig nog niet uit uw systeem.
Vorig jaar hebben we een aantal van onze IT-contracten vernieuwd. Daarom migreren we onze diensten naar een nieuwe leverancier.
Nee, u kunt hiervoor geen financiële compensatie krijgen.
Bij een klacht volgt u de normale klachtenprocedure. Het klachtenformulier vindt u op de pagina Klachten en bezwaren.
Bel met de Klantenservice Kadaster. Dit kan op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur op telefoonnummer: 088 - 183 22 00. Of stel uw vraag via het contactformulier