Terug naar vorige pagina

Nieuwe IP-adressen

Bespreek de inhoud van deze pagina met uw IT-leverancier of systeembeheerder. Wij kunnen u helaas niet technisch ondersteunen, omdat het gaat om instellingen in uw eigen systeem.


We migreren dit jaar onze diensten naar een nieuwe IT-leverancier. Daarom krijgen onze diensten nieuwe IP-adressen. Gebruikt u harde IP adressen in uw beveiligingsinstellingen? Dan moet u waarschijnlijk een wijziging door laten voeren in deze instellingen om gebruik te blijven maken van onze diensten.

Condities toevoegen nieuwe IP-adressen

De volgende 4 condities samen bepalen of uw organisatie een wijziging moet laten doorvoeren. Bent u niet technisch? Doorloop deze condities dan samen met uw IT-leverancier of systeembeheerder.

  1. Mijn organisatie gebruikt software die direct koppelt met de diensten van het Kadaster. En maakt gebruik van API's en webservices van het Kadaster.

  2. Mijn organisatie heeft deze programmatuur geïnstalleerd in onze eigen IT-omgeving. En gebruikt geen SaaS-oplossing.

  3. Mijn organisatie heeft regels over uitgaand netwerkverkeer als onderdeel van het beveiligingsbeleid.

  4. Mijn organisatie gebruikt netwerkapparatuur waarin regels met harde IP-adressen zijn opgenomen. Mijn organisatie gebruikt dus geen domeinnamen in de beveiligingsinstellingen. (Deze domeinnamen heten ook wel Fully Qualified Domain Names.)

Voldoet u aan alle 4 de condities? Dan sturen wij u graag de nieuwe IP-adressen.

Dit moet u doen

Als u voldoet aan alle 4 de condities, vul dan het aanmeldformulier in. Na ontvangst nemen wij binnen 4 weken contact met u op over de nieuwe IP-adressen.

Naar het aanmeldformulier nieuwe IP-adressen

Hebt u nog vragen? Bekijk dan de vraag- en antwoordlijst hieronder.

Vraag en antwoord

U vraagt de nieuwe IP-adressen op via het aanmeldformulier nieuwe IP-adressen. In dit formulier geeft u aan welke IP-adressen u nu in uw beveiligingsinstellingen hebt staan. Wij sturen u binnen 4 weken dan een mail met de nieuwe IP-adressen.

Wij adviseren dringend om onze diensten met DNS-domeinnamen op te nemen in uw beveiligingsinstellingen. Dan voorkomt u dat u in de toekomst weer nieuwe IP-adressen moet laten toevoegen. Wilt u meer weten over DNS-domeinnamen? Neem dan contact op met uw IT-leverancier of systeembeheerder.

Als u het aanmeldformulier invult dan sturen wij u informatie over de nieuwe IP-adressen. Het toevoegen van deze nieuwe IP-adressen in uw instellingen kunnen wij niet voor u doen. Hiervoor neemt u contact op met uw IT-leverancier of systeembeheerder.

Verwijder de oude IP-adressen voorlopig nog niet uit uw systeem.

Vorig jaar hebben we een aantal van onze IT-contracten vernieuwd. Daarom migreren we onze diensten naar een nieuwe leverancier.

U hoeft geen controle uit te voeren na de migratie. U kunt alle diensten blijven gebruiken zoals u gewend bent.

Nee, u kunt hiervoor geen financiële compensatie krijgen.

Bij een klacht volgt u de normale klachtenprocedure. Het klachtenformulier vindt u op de pagina Klachten en bezwaren.

Bel met de Klantenservice Kadaster. Dit kan op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur op telefoonnummer: 088 - 183 22 00. Of stel uw vraag via het contactformulier