Terug naar vorige pagina

Storingen en onderhoud LV-WOZ

Overzicht van actuele storingen en gepland onderhoud van de Landelijke Voorziening WOZ (LV-WOZ).

Kijk voor meer informatie over releases en gepland onderhoud ook op de WOZ servicepagina.

Gemelde Storingen

Datum en tijd
Omschrijving
Status
Datum en tijd: 30-11-2025, 13.00 uur Status: Verholpen

Op dit moment hebben we een storing bij Individuele bevraging, de BevragingsApp en Massale bevragingen.
De Individuele bevragingen en BevragingsApp zijn momenteel niet te gebruiken.

Massale bevragingen worden afgekeurd met een foutmelding. De foutmelding geeft aan dat het bericht niet zou voldoen aan het sectormodel. Vermoedelijk is deze foutmelding onterecht. Wij onderzoeken op dit moment waardoor de bevragingen in de storing schieten.
Onze excuses voor het ongemak.

Gepland Onderhoud

Datum en tijd
Omschrijving
Status
Datum en tijd: 04-12-2025, 19.00 uur Status: In Behandeling

Het Kadaster voert algemeen onderhoud uit op donderdag 4 december tussen 19.00 en 21.00 uur. Hierdoor kunnen diverse diensten op verschillende tijden niet beschikbaar zijn. Onze excuses voor het ongemak. Voor de LV-WOZ geldt een afwijkende onderhoudstijd. Deze leest u hieronder. 

Webwinkel

Gedurende het onderhoud kunt u een bestelling plaatsen in onze webwinkel het is echter mogelijk dat deze later geleverd word..

BRK-PB

Op donderdag 4 december van 19:00 tot 21:00 is het beheerportaal BRK-PB niet beschikbaar. We voeren dan algemeen onderhoud uit. 

LV-WOZ

Vanaf 18.45 tot 22.30 uur zijn enkele producten van de LV-WOZ niet beschikbaar. Dit raakt specifiek de volgende diensten:

  • Massale bevraging: Het insturen van vraagberichten blijft mogelijk. Het kan echter langer duren voordat de vraag in behandeling wordt genomen. Het ontvangen van de downloadlink of het downloaden van het vraagbericht is niet mogelijk. 
  • Individuele bevraging en de BevragingsApp in Mijn Kadaster:  Beide producten zijn tijdens het onderhoud niet beschikbaar.
Datum en tijd: 01-12-2025, 18.45 uur Status: Uitgevoerd

Update - 1 december 17.17 uur

Dit onderhoud wordt uitgesteld. Zodra een nieuwe datum bekend is, plaatsen wij een nieuwe onderhoudsmelding.

Oorspronkelijke melding

Op maandag 1 december zijn diverse diensten tijdelijk tussen 18.45 en 21.00 uur niet beschikbaar. Wij voeren dan onderhoud uit. Voor een aantal van deze diensten leest u hieronder meer informatie.

Webwinkel

Tijdens het onderhoud is de webwinkel beschikbaar maar wij kunnen uw bestelde producten niet direct leveren. Plaatst u tijdens het onderhoud een bestelling? Dan ontvangt u deze na afloop van het onderhoud. 

BRK-PB

Tijdens het onderhoud is tussen 19.00 en 21.00 uur het beheerportaal BRK-PB niet beschikbaar. 

LV-WOZ

Tijdens het onderhoud zijn enkele producten van de LV-WOZ niet beschikbaar. Dit raakt de volgende diensten:

  • Massale bevraging. Het insturen van vraagberichten blijft mogelijk. Het kan echter langer duren voordat de vraag in behandeling wordt genomen. Het ontvangen van de downloadlink of het downloaden van het vraagbericht is niet mogelijk. 
  • Individuele bevraging en de BevragingsApp in Mijn Kadaster. Beide producten zijn tijdens het onderhoud niet beschikbaar.
Datum en tijd: 23-11-2025, 6.00 uur Status: Uitgevoerd

Op zondag 23 november zijn tussen 6.00 en 7.00 uur diverse diensten niet beschikbaar. We voeren dan onderhoud uit. In dit bericht leest u welke diensten op welke tijden niet beschikbaar zijn.

BRK Notificaties

Abonnementen worden gedurende deze periode niet verzonden. Wij adviseren u om na 7.00 uur abonnementen af te sluiten.

LV BAG

Gedurende het onderhoud kunt u geen BAG Extracten bestellen en downloaden. 
De BAG Digilevering berichten worden later verzonden. 
De kernvoorziening is verminderd beschikbaar. Het advies is om gedurende het onderhoud, geen mutaties naar de LV BAG te sturen. 

KLIC

Bent u grondroerder? 

U kunt geen gebruik maken van:

  • KLIC-online 
  • de online KLIC-viewer 
  • de Externe Testomgeving (ETO) 

Een Calamiteitenmelding doen tijdens onderhoud? Bel dan 0800-0080, optie 1. 

Bent u netbeheerder? 

U kunt geen: 

  • berichten opvragen of aanbieden via de BMKL-API. U krijgt een foutmelding 
  • netinformatie en documenten uploaden in de Centrale Voorziening 
  • gebruik maken van de ETO 

Na afloop van het onderhoud moet u het berichtenverkeer met de BMKL API hervatten.

LV-WOZ en LV-WOZ ETO

Niet beschikbaar 

  • Massale bevraging
  • Mutatielevering Bronhouders
  • WOZ Digilevering

Het is voor Mutatielevering Bronhouders en Massale bevraging niet mogelijke om berichten in te sturen. Ingestuurde berichten zullen worden afgewezen gedurende het onderhouds-window. Door gebruik van het ebMS-protocol zal het zendende systeem uw bericht wel opnieuw bij ons aanbieden. Hier hoeft u niets voor te doen. Al het uitgaande berichtenverkeer zal gequeued worden tot het einde van het onderhoud. Dit betreft onder andere Digilevering berichten, foutmeldingen en antwoorden op Massale bevragingen. 

Onze overige diensten zullen gedurende het onderhoud grotendeels beschikbaar blijven. Dit betreft:

  • BevragingsApp
  • RapportageApp
  • Beheeromgeving – Zwevende Subjecten App
  • Individuele bevraging
  • WOZ Terugmeldingen
  • WOZ API Bevragen
  • WOZ-Waardeloket

Een korte onderbreking van onze dienstverlening is mogelijk. Omdat er geen nieuwe mutatieberichten verwerkt worden zal de actualiteit van informatie via deze diensten mogelijk achterlopen.

Datum en tijd: 22-11-2025, 08.00 uur Status: Uitgevoerd

Op zaterdag 22 november zijn diverse diensten tussen 8.00 en 11.00 uur niet beschikbaar. De dienst KLIC is tot 12.00 uur niet beschikbaar. Wij voeren dan onderhoud uit.

BAG

Tijdens het onderhoud kunt u geen BAG Extracten bestellen en downloaden. De BAG Digilevering berichten worden later verzonden. De kernvoorziening is verminderd beschikbaar. Wij adviseren om tijdens het onderhoud geen mutaties naar de LV BAG te sturen.

LV-BAG

Tijdens het onderhoud worden er geen berichten via Digilevering gestuurd. De berichten worden opgespaard en na afloop alsnog verstuurd. Afnemers hoeven hiervoor niets te doen. Ook het ontvangen van eenmalige BAG Extracten kan iets langer duren dan dat u van ons gewend bent.

BRK Notificaties

Abonnementen worden tijdens het onderhoud niet verzonden. Notificaties worden met vertraging verzonden. Wij adviseren u om na 11.00 uur abonnementen af te sluiten.

Erfdienstbaarhedenviewer en Archiefviewer

De Erfdienstbaarhedenviewer en Kadaster Archiefviewer zijn tijdens het onderhoud niet beschikbaar.

KLIC

KLIC is tijdens het onderhoud niet beschikbaar.

Bent u grondroerder? 
U kunt geen gebruik maken van: 

  • KLIC-online  
  • De online KLIC-viewer  
  • De Externe Testomgeving (ETO)

Een Calamiteitenmelding doen tijdens onderhoud? Bel dan 0800-0080, optie 1
 
Bent u netbeheerder? 
U kunt geen: 

  • Berichten opvragen of aanbieden via de BMKL API. U krijgt een foutmelding. 
  • Netinformatie en documenten uploaden in de Centrale Voorziening. 
  • Gebruik maken van de Externe Testomgeving (ETO).

Na afloop van het onderhoud moet u het berichtenverkeer met de BMKL API hervatten. 

BRK-PB Beheerportaal

Het beheerportaal BRK-PB is tijdens het onderhoud niet beschikbaar.

LV-WOZ en LV-WOZ ETO

  • Mutatieverwerking LV-WOZ en Massale bevragingen. Het insturen van berichten is niet mogelijk. Volgens het ebMS-protocol worden deze na het onderhoud verwerkt zodra zij opnieuw aangeboden worden met een retry. Hiervoor hoeft u niets te doen. Afgeronde Massale bevragingen kunt u niet downloaden gedurende het onderhoud. 
  • De berichtenstroom van Digilevering zetten wij stil tijdens het onderhoud. Uw berichten verzenden we na afloop. 
  • BevragingsApp, RapportageApp, WOZ Beheer, WOZ Terugmeldingen, Individuele bevraging, Mijn Overheid en WOZ API huidige bevragingen zijn niet beschikbaar.

SYVAS

Het SYVAS portaal is tijdens het onderhoud niet beschikbaar. U kunt geen elektronische stukken aanbieden via Mijn Kadaster.

Webwinkel

Tijdens het onderhoud is de webwinkel beschikbaar maar wij kunnen uw bestelde producten niet direct leveren. Plaatst u tijdens het onderhoud een bestelling? Dan ontvangt u deze na afloop van het onderhoud. 

Excuses voor het ongemak
 

Klantenservice WOZ

Stel uw vragen over de Basisregistratie Waarde Onroerende Zaken (WOZ) aan onze specialisten.