Storingen en onderhoud WOZ

Overzicht van actuele storingen en gepland onderhoud van de Landelijke Voorziening WOZ.

Kijk voor meer informatie over releases en gepland onderhoud ook op de WOZ servicepagina.

Gemelde Storingen

Datum en tijd
Omschrijving
Status

Tussen 10.00 uur en 11.00 uur vanmorgen is het Kadaster getroffen door een netwerkstoring. Hierdoor waren veel van onze diensten niet bereikbaar.
Onze excuses voor het ongemak.

Sinds 17 februari 6:15 was er een storing in het berichtenverkeer van de de LV WOZ. Dit betrof de diensten Mutatieverwerking, Massale Bevraging en Digilevering. Door deze storing kregen berichten, bij het aanbieden aan de LV WOZ, een 500-, 503- of 509-melding. Daarnaast werden Digilevering-berichten niet afgeleverd bij Logius.

Update 22 februari 2021: in het afgelopen weekend zijn alle achterstanden weggewerkt. We monitoren het systeem tijdens de rest van de Beschikkingsronde.

Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Gepland Onderhoud

Datum en tijd
Omschrijving
Status

Op zaterdag 27 februari van 09.45 uur tot 11.15 uur zijn Mijn Kadaster en onderliggende diensten niet beschikbaar. We voeren dan onderhoud uit.

Extra informatie KLIC

KLIC is van 07.00-13.00 uur niet beschikbaar.

Bent u grondroerder?

U kunt geen gebruik maken van KLIC-online. Als u tijdens deze periode een Calamiteitenmelding moet doen, dan kan dit telefonisch via 0800-0080, optie 1.

Bent u netbeheerder?

U kunt:

  • geen berichten opvragen of aanbieden via de BMKL API. U krijgt een foutmelding
  • geen netinformatie en documenten uploaden in de Centrale Voorziening

Na afloop van het onderhoud moet u het berichtenverkeer met de BMKL API hervatten. 

Extra informatie LV WOZ

Gedurende het onderhoud van 07.00 uur tot 13.00 uur zijn Mutatieverwerking, Massale bevraging en Digilevering niet beschikbaar. Berichten die tijdens dit onderhoud worden afgeleverd, resulteren in een 500 of 503 foutmelding.
De LV WOZ maakt gebruik van het ebMS protocol. Dat houdt in dat uw systeem de berichten meermaals opnieuw zal aanbieden tot wij ze kunnen ontvangen. Na afloop van het onderhoud worden uw berichten alsnog verwerkt. U hoeft hier verder geen stappen voor te ondernemen.

Van 9.45 uur tot 11.15 uur zijn de diensten BevragingsApp en RapportageApp in Mijn Kadaster niet beschikbaar. Rapportages die voorafgaand aan het onderhoud zijn aangevraagd, worden wel in behandeling genomen en zijn daarna opvraagbaar.
De dienst Individuele bevraging is gedurende het onderhoud gewoon beschikbaar.

Extra informatie LV BAG

Tussen 07.00 en 13.00 uur kunnen wij geen BAG Extracten en BAG Compacten leveren. Bestelt u toch een product, dan krijgt u die na 13.00 uur alsnog geleverd. Ook BAG Digilevering is tijdens het onderhoud niet beschikbaar. De mutatiestroom wordt na 13.00 uur hervat. Andere diensten van de LV BAG zijn gewoon beschikbaar.

Contact

Hebt u een vraag over een storing of onderhoudsbericht? Neem contact op met onze klantenservice.

Stel uw vragen over de Basisregistratie Waarde Onroerende Zaken (WOZ) aan onze specialisten: