Storingen en onderhoud KLIC
Overzicht van alle storingen en gepland onderhoud van KLIC. U kunt meldingen ontvangen via RSS als er een nieuw item wordt gepubliceerd op deze pagina.
Kijk voor meer informatie over releases ook op de pagina KLIC releasenotes.
Gemelde Storingen
Gepland Onderhoud
Op zondag 23 november zijn tussen 6.00 en 7.00 uur diverse diensten niet beschikbaar. We voeren dan onderhoud uit. In dit bericht leest u welke diensten op welke tijden niet beschikbaar zijn.
BRK Notificaties
Abonnementen worden gedurende deze periode niet verzonden. Wij adviseren u om na 7.00 uur abonnementen af te sluiten.
LV BAG
Gedurende het onderhoud kunt u geen BAG Extracten bestellen en downloaden.
De BAG Digilevering berichten worden later verzonden.
De kernvoorziening is verminderd beschikbaar. Het advies is om gedurende het onderhoud, geen mutaties naar de LV BAG te sturen.
KLIC
Bent u grondroerder?
U kunt geen gebruik maken van:
- KLIC-online
- de online KLIC-viewer
- de Externe Testomgeving (ETO)
Een Calamiteitenmelding doen tijdens onderhoud? Bel dan 0800-0080, optie 1.
Bent u netbeheerder?
U kunt geen:
- berichten opvragen of aanbieden via de BMKL-API. U krijgt een foutmelding
- netinformatie en documenten uploaden in de Centrale Voorziening
- gebruik maken van de ETO
Na afloop van het onderhoud moet u het berichtenverkeer met de BMKL API hervatten.
LV-WOZ en LV-WOZ ETO
Niet beschikbaar
- Massale bevraging
- Mutatielevering Bronhouders
- WOZ Digilevering
Het is voor Mutatielevering Bronhouders en Massale bevraging niet mogelijke om berichten in te sturen. Ingestuurde berichten zullen worden afgewezen gedurende het onderhouds-window. Door gebruik van het ebMS-protocol zal het zendende systeem uw bericht wel opnieuw bij ons aanbieden. Hier hoeft u niets voor te doen. Al het uitgaande berichtenverkeer zal gequeued worden tot het einde van het onderhoud. Dit betreft onder andere Digilevering berichten, foutmeldingen en antwoorden op Massale bevragingen.
Onze overige diensten zullen gedurende het onderhoud grotendeels beschikbaar blijven. Dit betreft:
- BevragingsApp
- RapportageApp
- Beheeromgeving – Zwevende Subjecten App
- Individuele bevraging
- WOZ Terugmeldingen
- WOZ API Bevragen
- WOZ-Waardeloket
Een korte onderbreking van onze dienstverlening is mogelijk. Omdat er geen nieuwe mutatieberichten verwerkt worden zal de actualiteit van informatie via deze diensten mogelijk achterlopen.
Op zaterdag 8 november zijn diverse diensten tussen 07.00 en 15.00 uur niet beschikbaar. We voeren dan onderhoud uit. In dit bericht leest u welke diensten op welke tijden niet beschikbaar zijn.
Erfdienstbaarhedenviewer en Archiefviewer
De archiefviewer en erfdienstbaarhedenviewer zijn niet beschikbaar tijdens het onderhoud.
BRK Notificaties
Tijdens het onderhoud zijn de BRK Notificaties tussen 7.00 en 15.00 uur niet beschikbaar. Abonnementen worden gedurende deze periode niet verzonden. We raden u aan om in deze tijd geen nieuwe abonnementen af te sluiten. Na 15.00 uur kunt u weer abonnementen afsluiten en worden de notificaties alsnog verzonden.
SYVAS
Tussen 7.00 en 15.00 uur is het SYVAS-portaal niet beschikbaar. Tijdens deze periode kunt u geen elektronische stukken aanbieden via Mijn Kadaster.
Webwinkel
Op zaterdag 8 november is de webwinkel tussen 7.00 en 15.00 uur niet beschikbaar vanwege onderhoud.
KLIC
Op zaterdag 8 november van 7.00 tot 13.00 uur is KLIC niet beschikbaar vanwege onderhoud.
Bent u grondroerder?
U kunt geen gebruikmaken van:
- KLIC-online
- de online KLIC-viewer
- de Externe Testomgeving (ETO)
Een Calamiteitenmelding doen tijdens onderhoud? Bel dan 0800-0080 en kies optie 1.
Bent u netbeheerder?
U kunt geen:
- berichten opvragen of aanbieden via de BMKL-API. U krijgt een foutmelding
- netinformatie en documenten uploaden in de Centrale Voorziening
- gebruik maken van de ETO
Na afloop van het onderhoud moet u het berichtenverkeer met de BMKL API hervatten.
Onze excuses voor het ongemak.
Update 30 oktober 12.00 uur
Op zaterdag 1 november zijn tussen 8.00 en 18.00 uur de volgende diensten ook niet beschikbaar:
- Kadaster-on-line
- KIK-Inzage
- BRK Bevragen
Oorspronkelijke melding
Op zaterdag 1 november voeren wij onderhoud uit. In dit bericht leest u welke diensten op welke tijden niet beschikbaar zijn. Let op! De dienst BGT-LV begint vrijdagavond 31 oktober om 18.00 uur al aan onderhoud.
Mijn Kadaster
Op zaterdag 1 november zijn tussen 8.00 en 16.30 uur de volgende diensten niet beschikbaar:
- Kadata Internet
- Datalevering
- Agris
- De Kwaliteitsdashboarden; BAG, BGT, WOZ+, BRK en Ruimtelijke Plannen
BGT-LV
De BGT-LV is niet beschikbaar van vrijdag 31 oktober 18.00 uur tot zaterdag 1 november 12.00 uur. U kunt tijdens het onderhoud wel mutaties aanleveren, maar deze worden niet geregistreerd. Na het onderhoud worden ze verwerkt.
BRK Notificaties
BRK Notificaties is op zaterdag 1 november niet beschikbaar tussen 8.00 en 16.30 uur. Abonnementen worden gedurende deze periode niet verzonden. Notificaties worden met vertraging verzonden.
KLIC
KLIC is op zaterdag 1 november van 10.00 tot 15.00 uur niet beschikbaar.
Bent u grondroerder? Dan kunt u geen gebruik maken van:
- KLIC-online
- de online KLIC-viewer
- de Externe Testomgeving (ETO)
Een Calamiteitenmelding doen tijdens onderhoud? Bel dan 0800-0080, optie 1.
Bent u netbeheerder? Dan kunt u geen:
- berichten opvragen of aanbieden via de BMKL-API
- netinformatie en documenten uploaden in de Centrale Voorziening
- gebruik maken van de Externe Testomgeving (ETO)
Na afloop van het onderhoud moet u het berichtenverkeer met de BMKL-API hervatten.
LV-WOZ Productie-omgeving
De LV-WOZ Productie-omgeving is zaterdag 1 november tussen 9.00 en 11.00 uur niet beschikbaar. Het kan zijn dat het onderhoud uitloopt en de dienst langer niet beschikbaar is.
Tijdens dit onderhoud is het insturen en ontvangen van berichten voor de diensten Mutatielevering en Massale bevraging niet mogelijk. Ingestuurde berichten worden afgewezen. Uitgaande berichtenverkeer zoals de berichten voor Digilevering, foutmelding en antwoordbestanden worden pas na afloop van het onderhoud verzonden.
Contact
Hebt u een vraag over een storing of onderhoudsbericht? Neem contact op met onze klantenservice.
Stel uw vragen over KLIC, kabels en leidingen aan onze specialisten:
- telefoonnummer: 0800 - 0080 optie 2, van 8.00 uur tot 17.00 uur
- via het contactformulier van klantenservice KLIC