Terug naar vorige pagina

Storingen en onderhoud KLIC

Overzicht van alle storingen en gepland onderhoud van KLIC. U kunt meldingen ontvangen via RSS als er een nieuw item wordt gepubliceerd op deze pagina.

Naar pagina RSS

Kijk voor meer informatie over releases ook op de pagina KLIC releasenotes.

Gemelde Storingen

Datum en tijd
Omschrijving
Status
Datum en tijd: 17-01-2025, 10:00 uur Status: Verholpen

Storing eHerkenning

Door een storing is het vanaf 10.00 uur niet mogelijk om met eHerkenning in te loggen op Mijn Kadaster. Dit raakt meerdere van onze diensten.

Storing DigiD

Wij ontvangen ook signalen van problemen met formulieren en diensten waarbij DigiD wordt gebruikt.

Datum en tijd: 16-01-2025, 16:20 uur Status: Verholpen

Tussen 13.50 uur en 16.20 uur heeft KLIC een storing gehad in de verwerking van de berichten. Deze is inmiddels verholpen. 

Bent u grondroerder?

KLIC-online is beschikbaar. Maar misschien ontvangt u de ontvangstbevestigingen en leveringen later dan u gewend bent. 

Bent u netbeheerder? 

Door de storing kan er een piek zijn in het verwerken van het aantal meldingen. 
 
Excuses voor het ongemak

Datum en tijd: 15-01-2025, 12:15 uur Status: Verholpen

Door een storing is het vanaf 12.15 uur slecht of niet mogelijk om met eHerkenning in te loggen op Mijn Kadaster. Dit raakt meerdere van onze diensten.

Zowel eHerkenning als DigiD is het afgelopen uur instabiel gebleken. We zien op dit moment dat de dienstverlening van beide goed lijkt te herstellen. We blijven de situatie monitoren.

Datum en tijd: 14-01-2025, 14:00 uur Status: Verholpen

Update - 17.35 uur

Zowel eHerkenning als DigiD is eerder instabiel gebleken. We zien op dit moment dat de dienstverlening van beide goed lijkt te herstellen. Daarmee zijn Mijn Kadaster en de diensten die erbij horen, en onze webformulieren weer beschikbaar. We blijven de situatie monitoren. Woensdag 15 januari volgt een update mocht de dienstverlening toch weer verstoord blijken. 

Eerder bericht

Door een storing is het vanaf 14.00 uur niet mogelijk om met eHerkenning in te loggen op Mijn Kadaster. Dit raakt meerdere van onze diensten.

Storing DigiD

Wij ontvangen ook signalen van problemen met formulieren en diensten waarbij DigiD wordt gebruikt. Dit onderzoeken we momenteel.

Onze excuses voor het ongemak.

Gepland Onderhoud

Datum en tijd
Omschrijving
Status
Datum en tijd: 20-01-2025, 19:00 uur Status: Uitgevoerd

Op maandag 20 januari zijn diverse diensten van 19.00 tot ongeveer 21.00 uur niet beschikbaar. We voeren dan onderhoud uit. Wij hebben hier al eerder over gecommuniceerd, maar er zijn wat diensten bij gekomen die worden geraakt door het onderhoud. Wat betekent dit onderhoud voor deze diensten:

Archiefviewer

De Archiefviewer is niet beschikbaar.

Erfdienstbaarhedenviewer

De Erfdienstbaarhedenviewer is niet beschikbaar.

Webwinkel

De Webwinkel is niet beschikbaar.

Kadaster-on-line

Er kunnen geen producten worden opgevraagd tijdens het onderhoud. Ook is het overzicht 'Status productaanvragen' niet beschikbaar.

KIK-inzage

Er kunnen geen producten worden opgevraagd tijdens het onderhoud.

Kadata Internet

Het Woningrapport is niet beschikbaar.

LV-WOZ en LV-WOZ ETO

Alle LV-WOZ diensten zijn niet beschikbaar.

  • Mutatieverwerking LV-WOZ en Massale bevragingen Het insturen van berichten is niet mogelijk. Volgens het ebMS-protocol worden deze na het onderhoud verwerkt zodra zij opnieuw aangeboden worden met een retry. Hiervoor hoeft u niets te doen. Afgeronde Massale bevragingen kunt u niet downloaden tijdens het onderhoud.
  • Digilevering De berichtenstroom van Digilevering wordt stilgezet tijdens het onderhoud, uw berichten worden na afloop nog verzonden.
  • BevragingsApp, RapportageApp, WOZ Beheer, WOZ Terugmeldingen, Individuele bevraging, Mijn Overheid en WOZ API huidige bevragingen zijn niet beschikbaar tijdens het onderhoud.

KLIC

Bent u grondroerder? U kunt geen gebruik maken van:

  • KLIC-online
  • de online KLIC-viewer
  • de Externe Testomgeving (ETO)

Een Calamiteitenmelding doen tijdens onderhoud? Bel dan 0800-0080, optie 1.

Bent u netbeheerder? U kunt geen:

  • berichten opvragen of aanbieden via de BMKL-API. U krijgt een foutmelding
  • netinformatie en documenten uploaden in de Centrale Voorziening
  • gebruik maken van de ETO

Na afloop van het onderhoud moet u het berichtenverkeer met de BMKL-API hervatten.

Excuses voor het ongemak.

Contact

Hebt u een vraag over een storing of onderhoudsbericht? Neem contact op met onze klantenservice.

Stel uw vragen over KLIC, kabels en leidingen aan onze specialisten: