Storingen en onderhoud KLIC

Overzicht van alle storingen en gepland onderhoud van KLIC. U kunt meldingen ontvangen via RSS als er een nieuw item wordt gepubliceerd op deze pagina.

Naar pagina RSS

Gemelde Storingen

De verwerking van meldingen met een informatiepolygoon levert in een aantal gevallen problemen op. De optie informatiepolygoon is daarom tijdelijk niet beschikbaar.

Bent u grondroerder?

Betreft het één van uw meldingen dan informeren wij u op korte termijn. U kunt op dit moment géén informatiepolygoon aanvragen.

Bent u Netbeheerder?

In een aantal gevallen kun u de BIL-zip niet ophalen, u krijgt dan een foutmelding. Wij informeren u zo spoedig mogelijk over de meldingen die het betreft.

Hebt u nog vragen?

Neemt u dan contact op met het Klantcontactcenter KLIC. Per e-mail via klic@kadaster.nl of telefonisch via (0800) 00 80.
Onze medewerkers staan u op werkdagen van 08:00 tot 17:00 uur graag te woord.

Wij  beschikken niet zelf over de beheerdersinformatie. Hiervoor zijn we afhankelijk van de netbeheerders. De netbeheerders moeten binnen 1 werkdag leveren. Wij verzamelen de informatie en wachten met leveren totdat: 

  •  de levering compleet is, of 
  • er 2 werkdagen zijn verstreken 

Heeft een netbeheerder problemen? Dan kan het 2 werkdagen duren voordat u de informatie ontvangt. Daarnaast kan het gebeuren dat u nog een nalevering krijgt. De netbeheerders hebben maximaal 20 werkdagen de tijd om beheerdersinformatie te leveren.

Gepland Onderhoud

In verband met onderhoudswerkzaamheden is KLIC op dinsdagavond 22 september van 19.00 uur tot 22.30 uur niet beschikbaar.

Bent u een grondroerder?

Dan kunt u tijdens het onderhoud geen gebruikmaken van KLIC-online. Mocht u tijdens deze periode een Calamiteitenmelding moeten doen, dan kan dit telefonisch via nummer 0800-0080, optie 1.

Bent u een netbeheerder?

In deze periode kunt u geen graafberichten ontvangen en geen beheerdersinformatie aanbieden. Als u in deze periode toch beheerdersinformatie aanbiedt, ontvangt u een foutmelding. U dient het beheerdersinformatiebericht dan na het onderhoud nogmaals aan te bieden in overeenstemming met het BMKL. Wij raden u daarom aan in deze periode geen berichten te verzenden.  Op deze avond worden geen WIBON AGRO meldingen verzonden.

Diensten niet beschikbaar

De diensten Actualiseren netinformatie, Actualiseren documenten en de NTD zullen gedurende het onderhoud beschikbaar blijven. Voor meer informatie kunt u terecht op https://github.com/kadaster/klic-win.

In verband met onderhoudswerkzaamheden is KLIC op zaterdag 5 september van 9.00 uur tot 16.00 uur niet beschikbaar.

Bent u een grondroerder?

Dan kunt u tijdens het onderhoud geen gebruikmaken van Klic-online. Mocht u tijdens deze periode een Calamiteitenmelding moeten doen, dan kan dit telefonisch via nummer 0800-0080, optie 1.

Bent u een netbeheerder?

In deze periode kunt u geen graafberichten ontvangen en geen beheerdersinformatie aanbieden. Als u in deze periode toch beheerdersinformatie aanbiedt, ontvangt u een foutmelding. U dient het beheerdersinformatiebericht dan na het onderhoud nogmaals aan te bieden in overeenstemming met het BMKL. Wij raden u daarom aan in deze periode geen berichten te verzenden.

Diensten niet beschikbaar

Tijdens het onderhoud zullen ook de overige diensten niet beschikbaar zijn, zoals de diensten Actualiseren netinformatie, Actualiseren documenten en de NTD. Wij raden u aan het gebruik van de diensten vóór het onderhoud af te ronden.

In verband met performance problemen is er onderhoud geweest op de KLIC Netbeheerder Testdienst (NTD) van 10.00 uur tot 10.30 uur. Meer informatie vindt u op GitHub.

In verband met onderhoudswerkzaamheden is KLIC op dinsdag 18 augustus van 19.00 uur tot 22.30 uur niet beschikbaar.

Bent u een grondroerder? 

Dan kunt u tijdens het onderhoud geen gebruik maken van Klic-online. 
Mocht u tijdens deze periode een Calamiteitenmelding moeten doen, dan kan dit telefonisch via nummer 0800-0080, optie 1. 

Bent u een netbeheerder? 

Dit heeft tot gevolg dat u in deze periode geen graafberichten ontvangt en geen beheerdersinformatie kunt aanbieden. 
Als u in deze periode toch beheerdersinformatie aanbiedt, ontvangt u een foutmelding. U dient het beheerdersinformatiebericht dan na het onderhoud nogmaals aan te bieden in overeenstemming met het BMKL. Wij raden u daarom aan in deze periode geen berichten te verzenden. 

Diensten niet beschikbaar

Tijdens het onderhoud zullen ook de overige diensten zoals bijvoorbeeld diensten Actualiseren netinformatie, Actualiseren documenten en de NTD niet beschikbaar zijn. Wij raden aan het gebruik van de diensten vóór het onderhoud af te ronden.

Meer informatie kunt u vinden op Github.

Op donderdag 13 augustus is de KLIC Netbeheerder Testdienst (NTD) van 8.00 uur tot 9.30 uur niet beschikbaar. We voeren dan onderhoud uit.

Meer informatie vindt u op GitHub.