Storingen en onderhoud KLIC
Overzicht van alle storingen en gepland onderhoud van KLIC. U kunt meldingen ontvangen via RSS als er een nieuw item wordt gepubliceerd op deze pagina.
Kijk voor meer informatie over releases ook op de pagina KLIC releasenotes.
Gemelde Storingen
Op dit moment is onze chatfunctie niet beschikbaar. We doen onderzoek naar de oorzaak. Wilt u contact met ons opnemen? Dat kan via onze klantenservice op telefoonnummer 088 - 183 22 00. Ze zijn iedere werkdag van 9.00 tot 17.00 uur bereikbaar. Of neem contact met ons op via het contactformulier.
Gepland Onderhoud
Door onderhoud is KLIC op dinsdag 9 december niet beschikbaar tussen 18.00 en 21.00 uur.
Bent u grondroerder?
U kunt geen gebruik maken van:
- KLIC-online
- de online KLIC-viewer
- de Externe Testomgeving (ETO)
Een calamiteitenmelding doen tijdens onderhoud? Bel dan 0800-0080 en kies voor optie 1.
Bent u netbeheerder?
U kunt geen:
- berichten opvragen of aanbieden via de BMKL-API. U krijgt een foutmelding.
- netinformatie en documenten uploaden in de Centrale Voorziening
- gebruik maken van de Externe Testomgeving (ETO)
Na afloop van het onderhoud moet u het berichtenverkeer met de BMKL-API hervatten.
Excuses voor het ongemak.
Op zondag 23 november zijn tussen 6.00 en 7.00 uur diverse diensten niet beschikbaar. We voeren dan onderhoud uit. In dit bericht leest u welke diensten op welke tijden niet beschikbaar zijn.
BRK Notificaties
Abonnementen worden gedurende deze periode niet verzonden. Wij adviseren u om na 7.00 uur abonnementen af te sluiten.
LV BAG
Gedurende het onderhoud kunt u geen BAG Extracten bestellen en downloaden.
De BAG Digilevering berichten worden later verzonden.
De kernvoorziening is verminderd beschikbaar. Het advies is om gedurende het onderhoud, geen mutaties naar de LV BAG te sturen.
KLIC
Bent u grondroerder?
U kunt geen gebruik maken van:
- KLIC-online
- de online KLIC-viewer
- de Externe Testomgeving (ETO)
Een Calamiteitenmelding doen tijdens onderhoud? Bel dan 0800-0080, optie 1.
Bent u netbeheerder?
U kunt geen:
- berichten opvragen of aanbieden via de BMKL-API. U krijgt een foutmelding
- netinformatie en documenten uploaden in de Centrale Voorziening
- gebruik maken van de ETO
Na afloop van het onderhoud moet u het berichtenverkeer met de BMKL API hervatten.
LV-WOZ en LV-WOZ ETO
Niet beschikbaar
- Massale bevraging
- Mutatielevering Bronhouders
- WOZ Digilevering
Het is voor Mutatielevering Bronhouders en Massale bevraging niet mogelijke om berichten in te sturen. Ingestuurde berichten zullen worden afgewezen gedurende het onderhouds-window. Door gebruik van het ebMS-protocol zal het zendende systeem uw bericht wel opnieuw bij ons aanbieden. Hier hoeft u niets voor te doen. Al het uitgaande berichtenverkeer zal gequeued worden tot het einde van het onderhoud. Dit betreft onder andere Digilevering berichten, foutmeldingen en antwoorden op Massale bevragingen.
Onze overige diensten zullen gedurende het onderhoud grotendeels beschikbaar blijven. Dit betreft:
- BevragingsApp
- RapportageApp
- Beheeromgeving – Zwevende Subjecten App
- Individuele bevraging
- WOZ Terugmeldingen
- WOZ API Bevragen
- WOZ-Waardeloket
Een korte onderbreking van onze dienstverlening is mogelijk. Omdat er geen nieuwe mutatieberichten verwerkt worden zal de actualiteit van informatie via deze diensten mogelijk achterlopen.
Op zaterdag 22 november zijn diverse diensten tussen 8.00 en 11.00 uur niet beschikbaar. De dienst KLIC is tot 12.00 uur niet beschikbaar. Wij voeren dan onderhoud uit.
BAG
Tijdens het onderhoud kunt u geen BAG Extracten bestellen en downloaden. De BAG Digilevering berichten worden later verzonden. De kernvoorziening is verminderd beschikbaar. Wij adviseren om tijdens het onderhoud geen mutaties naar de LV BAG te sturen.
LV-BAG
Tijdens het onderhoud worden er geen berichten via Digilevering gestuurd. De berichten worden opgespaard en na afloop alsnog verstuurd. Afnemers hoeven hiervoor niets te doen. Ook het ontvangen van eenmalige BAG Extracten kan iets langer duren dan dat u van ons gewend bent.
BRK Notificaties
Abonnementen worden tijdens het onderhoud niet verzonden. Notificaties worden met vertraging verzonden. Wij adviseren u om na 11.00 uur abonnementen af te sluiten.
Erfdienstbaarhedenviewer en Archiefviewer
De Erfdienstbaarhedenviewer en Kadaster Archiefviewer zijn tijdens het onderhoud niet beschikbaar.
KLIC
KLIC is tijdens het onderhoud niet beschikbaar.
Bent u grondroerder?
U kunt geen gebruik maken van:
- KLIC-online
- De online KLIC-viewer
- De Externe Testomgeving (ETO)
Een Calamiteitenmelding doen tijdens onderhoud? Bel dan 0800-0080, optie 1.
Bent u netbeheerder?
U kunt geen:
- Berichten opvragen of aanbieden via de BMKL API. U krijgt een foutmelding.
- Netinformatie en documenten uploaden in de Centrale Voorziening.
- Gebruik maken van de Externe Testomgeving (ETO).
Na afloop van het onderhoud moet u het berichtenverkeer met de BMKL API hervatten.
BRK-PB Beheerportaal
Het beheerportaal BRK-PB is tijdens het onderhoud niet beschikbaar.
LV-WOZ en LV-WOZ ETO
- Mutatieverwerking LV-WOZ en Massale bevragingen. Het insturen van berichten is niet mogelijk. Volgens het ebMS-protocol worden deze na het onderhoud verwerkt zodra zij opnieuw aangeboden worden met een retry. Hiervoor hoeft u niets te doen. Afgeronde Massale bevragingen kunt u niet downloaden gedurende het onderhoud.
- De berichtenstroom van Digilevering zetten wij stil tijdens het onderhoud. Uw berichten verzenden we na afloop.
- BevragingsApp, RapportageApp, WOZ Beheer, WOZ Terugmeldingen, Individuele bevraging, Mijn Overheid en WOZ API huidige bevragingen zijn niet beschikbaar.
SYVAS
Het SYVAS portaal is tijdens het onderhoud niet beschikbaar. U kunt geen elektronische stukken aanbieden via Mijn Kadaster.
Webwinkel
Tijdens het onderhoud is de webwinkel beschikbaar maar wij kunnen uw bestelde producten niet direct leveren. Plaatst u tijdens het onderhoud een bestelling? Dan ontvangt u deze na afloop van het onderhoud.
Excuses voor het ongemak
Contact
Hebt u een vraag over een storing of onderhoudsbericht? Neem contact op met onze klantenservice.
Stel uw vragen over KLIC, kabels en leidingen aan onze specialisten:
- telefoonnummer: 0800 - 0080 optie 2, van 8.00 uur tot 17.00 uur
- via het contactformulier van klantenservice KLIC