Wegwijzer eHerkenning voor Mijn Kadaster
Per 1 juli 2024 is het voor een aantal diensten in Mijn Kadaster en voor alle (1e) beheerders verplicht om in te loggen met eHerkenning. Meer informatie vindt u op de pagina Mijn Kadaster en eHerkenning.
Op deze pagina vindt u de wegwijzer voor eHerkenning en Mijn Kadaster.
- Soort document
- content
- Auteur(s)
- het Kadaster
- Datum
- 27 maart 2024
- Toegankelijkheid
content, ja.
- Versie 1.0 - 27 maart 2024
Voor wie is eHerkenning verplicht?
- (1e) Beheerders van Mijn Kadaster.
- Gebruikers van diensten van het Kadaster die voor het inloggen een substantieel betrouwbaarheidsniveau van toegangsverlening vragen. De lijst van diensten vindt u op de pagina Mijn Kadaster en eHerkenning.
Toegang via eHerkenning is niet verplicht als u alleen diensten gebruikt die geen substantieel betrouwbaarheidsniveau vereisen.
Wegwijzer eHerkenning en Mijn Kadaster
-
Voorbereiding
- Toegang tot Mijn Kadaster via eHerkenning is persoonsgebonden.
- U kunt de lijst gebruikers opschonen en actualiseren.
- Vind een vervanger voor uw 1e beheerder. Zo is er ook iemand beschikbaar tijdens vakanties. - Aanschaf eHerkenning
- U schaft eHerkenning niveau 3 aan voor toegang tot Mijn Kadaster.
- Kies de leverancier die bij u past. U vindt het overzicht met leveranciers op de website eherkenning.nl.
- Inloggen
- Koppel uw Mijn Kadaster account aan uw eHerkenningsmiddel.
- U logt in met eHerkenningsmiddel op minimaal EH3-niveau.
- Optioneel: koppel extra account aan eHerkenning
- Koppel een extra persoonlijk Mijn Kadaster account met eHerkenning.
- Ontkoppelen van eHerkenning
- Ontkoppel zodra gewenst het eHerkenningsmiddel bij de gebruiker via de menu optie Gebruikers. Dit moet de 1e beheerder van uw organisatie doen.
- Andere vragen?
- Bekijk de video van onze webinar eHerkenning voor gedetailleerde informatie. U vindt de video van de webinar op de pagina Aan de slag met eHerkenning.
Extra: webservices
Maakt u via uw kantoorautomatisering verbinding met het Kadaster voor onder meer het indienen van stukken, informatie uit de BRK of KLIC? Ook daarvoor wijzigen de toegangsvereisten. De technische specificaties voor uw softwareleverancier staan op 3 pagina's:
Hebt u vragen over wijzigingen in de toegang naar webservices en of u daarvoor zelf nog iets moet doen? Neem dan contact op met de productmanager of softwareleverancier.