Privacyverklaring klanten
Naast het beheren van registraties is informatieverstrekking een kerntaak van het Kadaster (artikel 3 van de Kadasterwet). De informatieproducten uit de registraties en de landelijke voorzieningen hebben vele vormen, bijvoorbeeld: gegevensbestanden, formele documenten of kaarten.
Vraag en antwoord
Klanten kunnen informatieproducten afnemen via persoonlijk contact, telefonisch contact of internet door gebruikmaking van contactformulieren. Voor zakelijke klanten biedt het Kadaster via de algemene website het webportaal Mijn Kadaster aan en voor particulieren de Webwinkel.
Wanneer u informatieproducten van het Kadaster wil afnemen, vragen we u om persoonsgegevens te verstrekken. Deze gegevens worden opgeslagen in het klantensysteem van het Kadaster en gebruikt om informatieproducten aan u te kunnen leveren, vragen te beantwoorden en om de eventuele betaling af te handelen. De verwerking van uw gegevens is noodzakelijk voor de uitvoering van een overeenkomst tussen u en het Kadaster. Uw gegevens kunnen door het Kadaster ook worden gebruikt om u te informeren over product gerelateerde zaken van het Kadaster.
- persoonlijke gegevens: zoals naam, adres, woonplaats, land, telefoonnummer, emailadres, klantnummer, IP-adres, eventueel aangevuld met bedrijfsgegevens (functie of afdeling)
- betalingsgegevens: zoals bankrekeningnummer, SEPA (in verband met automatische incasso), factuurnummer en incassobedrag
Wij zorgen ervoor dat de persoonsgegevens die u aan ons verstrekt, vertrouwelijk worden behandeld. Uw persoonsgegevens worden in beginsel alleen gebruikt door het Kadaster. Ter verbetering van onze service- en dienstverlening kunnen wij uw persoonsgegevens gebruiken voor marktonderzoek en daarvoor eventuele derden inschakelen die namens ons dit onderzoek doen. Ook verstrekken wij persoonsgegevens aan derden als wij daartoe verplicht zijn op basis van de wet of een rechterlijke uitspraak. Gegevens over eventuele betalingsachterstanden kunnen gedeeld worden met een door het Kadaster in te schakelen incassobureau.
Het Kadaster bewaart uw gegevens in het klantsysteem en deze kunt u zo nodig inzien of wijzigen. Verwerkte IP-adressen worden 3 maanden bewaard. Na de hiervoor genoemde bewaartermijn wordt uw IP-adres vernietigd dan wel verwijderd van de systemen van het Kadaster.
Meer informatie over uw rechten als betrokkene (inzage, rectificatie, wissing et cetera) vindt u op de pagina rechten van betrokkenen.
We vinden het belangrijk dat onze producten en diensten aansluiten bij uw behoeften. Daarom houden we regelmatig een klanttevredenheidsonderzoek. Dat doen we samen met onderzoeksbureaus Crowdtech en Survalyzer.
De e-mail met de uitnodiging die u ontvangt, is alleen voor u bedoeld. U bent niet verplicht om mee te doen. Uw gegevens en antwoorden delen we nooit met anderen. Wat u ons vertelt, gebruiken we om onze producten, diensten en service te verbeteren.
Meer informatie vindt u in ons privacybeleid op de pagina Privacy.
Bel met de klantenservice. Dit kan op werkdagen tussen 9.00 tot 17.00 uur op telefoonnummer 088 - 183 22 00. Of stel uw vraag via het contactformulier.