
Privacyverklaring medewerkers
Het Kadaster verzamelt als (aankomend) werkgever persoonsgegevens die u direct of indirect aan ons bekend maakt. Bijvoorbeeld in het kader van uw in dienst- of uitdiensttreding, gedurende uw (tijdelijke) aanstelling en/of in het kader van een sollicitatieprocedure. Uw persoonsgegevens zijn bij ons in goede handen.
Vraag en antwoord
Versturen van uitnodigingen
Het onderzoek is volledig anoniem. Anoniem onderzoek houdt in dat de ingevulde antwoorden in het onderzoek niet te herleiden zijn naar een specifieke medewerker.
Dit onderzoek wordt uitgevoerd samen met Survalyzer. Vanuit Survalyzer ontvangen de medewerkers een persoonlijke mail met daarin een directe link naar de online vragenlijst. Ondanks deze persoonlijk uitnodigingsmail, blijft het onderzoek anoniem. Survalyzer houdt alleen bij welk e-mailadres het onderzoek heeft beantwoord en welk e-mailadres niet. Dit is handig bij het sturen van een eventuele herinnering.
Wij krijgen als opdrachtgever van het onderzoek niet te weten of een iemand het onderzoek wel of niet heeft ingevuld. Wij kunnen ook niet achterhalen welke antwoorden zijn gegeven door wie.
Rapportage
Ook bij het maken van de rapportages is de anonimiteit gegarandeerd. Er worden alleen rapportages gemaakt op team- en afdelingsniveau. Niet per persoon. En alleen als er binnen een team of afdeling meer dan 5 medewerkers de vragenlijst hebben ingevuld.
Naar leeftijd en lengte van het dienstverband wordt alleen op organisatieniveau gekeken, niet op teamniveau. Hierdoor is het dus ook niet mogelijk om door een combinatie van gegevens een specifieke werknemer te herkennen.
Ook gegeven toelichtingen worden niet 1-op-1 doorgegeven, maar altijd samengevat. Zo zijn deze ook die niet herkenbaar op basis van bijvoorbeeld taalgebruik.
Alle gegevens uit het medewerkersonderzoek bewaren we 6 jaar, daarna wordt alles verwijderd.
- Het Kadaster gebruikt uw (voor)naam, geboortedatum, functie- en contactgegevens, zoals adres, telefoonnummer, Burgerservicenummer en e-mailadres, in het kader van uw (voormalige) aanstelling of sollicitatie bij het Kadaster. Desgewenst kunt u zelf deze gegevens nog aanvullen met de gegevens van een eventuele partner en/of kinderen, bijv. voor door het Kadaster georganiseerde personeelsactiviteiten. Het Kadaster gebruikt uw (pas)foto voor de toegangspas tot het gebouw en de (alleen) intern bekend gemaakte personeelslijst. Daarnaast gebruikt het Kadaster uw persoonsgegevens om u te informeren over relevante ontwikkelingen binnen de organisatie, een en ander in overeenstemming met de geldende wet- en regelgeving.
- Het Kadaster gebruikt uw gegevens - voor zover relevant- onder andere in het kader van ziekte- en verzuimbeleid, Arbowet, Participatiewet en overige regelgeving.
- Het Kadaster gebruikt uw financiële gegevens, zoals bankrekeningnummer, voor het verwerken van betalingen maar ook uit hoofde van het voldoen aan wettelijke, met name fiscale, voorschriften.
- Verstrekte sollicitatiegegevens, zoals CV-gegevens, worden gebruikt voor de sollicitatieprocedure. Uw CV-gegevens worden alleen met uw toestemming raadpleegbaar gemaakt voor derden.
- Voor bepaalde werkzaamheden en systemen moeten de loggegevens bewaard worden. Dit houdt in dat in een systeem wordt bijgehouden wie, welke stukken op welk tijdstip heeft ingezien dan wel heeft gemuteerd. Afhankelijk van uw specifieke werkzaamheden kan het dus voorkomen dat u daarbij gelogd wordt.
- In het kader van financiële controles wordt loginformatie over het gebruik van de door het Kadaster uitgegeven faciliteiten en kantoormiddelen (zoals bedrijfsauto’s, mobiele devices en printers) verzameld.
Het Kadaster kan uw persoonsgegevens delen met de volgende ontvangers:
- Dienstverleners: het Kadaster deelt persoonsgegevens met de door hem ingeschakelde dienstverleners om hun werkzaamheden voor het Kadaster correct en efficiënt te kunnen uitvoeren. Te denken valt hierbij aan de salarisverwerking (Raet), Arbodienst en pensioenen (ABP)
- Overheidsinstanties: op verzoek van overheidsinstanties, zoals de Belastingdienst, worden persoonsgegevens verstrekt, een en ander in overeenstemming met wet- en regelgeving.
Artikel 32 AVG verplicht het Kadaster om passende technische en organisatorische maatregelen te nemen om het verlies van persoonsgegevens of onrechtmatige verwerking of toegang door onbevoegden tegen te gaan. Daartoe heeft het Kadaster de toegang tot uw persoonsgegevens beperkt tot enkel die werknemers die deze toegang nodig hebben voor een goede vervulling van hun werkzaamheden en hiervoor geautoriseerd zijn. Deze autorisaties worden periodiek gecontroleerd en zo nodig geschoond. Verder wordt via het zogeheten loggen zichtbaar gemaakt wie, wanneer en welke persoonsgegevens van u heeft ingezien. In geval van verzending van (persoons)gegevens naar (externe) verwerkers vindt dit enkel via encryptie of beveiligde verbindingen plaats.
Het Kadaster bewaart uw persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk is voor het doel van de verwerking. Zodra die termijn verstreken is, vernietigen we uw persoonsgegevens.
- Bij uit dienst gaan is dat na maximaal 7 jaar.
- Bij een sollicitatie is dat 4 weken na afronding van het werving- en selectieproces.
Soms is er een uitzondering op deze termijnen als specifieke wet- of regelgeving een andere bewaartermijn voorschrijft. Bijvoorbeeld de Archiefwet.
Meer informatie over uw rechten als betrokkene (inzage, rectificatie, wissing et cetera) vindt u op de pagina rechten van betrokkenen.
Bel met de klantenservice. Dit kan op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur. U kunt uw vraag ook via het contactformulier of de chatfunctie stellen.
- telefoonnummer: 088 - 183 22 00 (optie 2)
- contactformulier
- start een chat met ons via de knop 'Vragen? Start een chat...'