Terug naar vorige pagina

Aanmelden KIK

Meld u aan voor KIK en laat akten sneller en efficiënter verwerken

Bespaar op inschrijvingskosten en verhoog de kwaliteit van het akteproces

De geautomatiseerde stappen in het verwerkingsproces zorgen voor een snellere en efficiëntere verwerking van de akte door het Kadaster. Bovendien is het KIK-systeem minder foutgevoelig omdat KIK-akten minder VTV’s en ANI’s bevatten wanneer BRK Inzage in combinatie met een KIK-akte wordt gebruikt. In samenwerking met de softwareleveranciers probeert het Kadaster de mogelijkheden van een KIK-akte zo breed mogelijk te maken. Profiteer van de voordelen van KIK en meld u aan. 

KIK is persoonsgebonden. Bestaat uw notariskantoor uit meerdere notarissen? Dan moet iedere notaris zich apart aanmelden. Kandidaat- of toegevoegd notarissen hoeven geen gebruikersovereenkomst te tekenen.

Aanmelden KIK

Profiteer van de voordelen van KIK:

  • betaal minder inschrijvingskosten
  • minder fouten in akten (minder VTV’s en ANI’s)
  • hogere kwaliteit van de akten
  • sneller akteproces

Aanmelden geautomatiseerd verwerken

Ondertekenen gebruiksvoorwaarden

Informatie over het ondertekenen van de gebruiksvoorwaarden SYVAS en KIK leest u op de pagina: 'Vragen en antwoorden over ondertekenen gebruiksvoorwaarden'.

KIK Support

Om een goede start met KIK te kunnen maken, kunt u gebruikmaken van een coulanceperiode van 3 maanden. Tijdens de coulanceperiode rekent het Kadaster het KIK-tarief als een akte uitvalt en niet het normale, hogere tarief. Alle akten die uitvallen, worden automatisch verwerkt in een uitvalrapportage, die u wekelijks ontvangt. Meer informatie staat op de pagina KIK Support.
 

Vraag en antwoord

Meer informatie en veelgestelde vragen over KIK, vindt u op de pagina Over KIK.

Nadat u de ingevulde en ondertekende gebruikersovereenkomst (in tweevoud) naar de bewaarder hebt gestuurd, ontvangt u per post een gebruikersovereenkomst retour die de bewaarder heeft ondertekend.

Hebt u een vraag waarop u het antwoord niet kon vinden? Neem dan contact op met het Meldpunt Notariaat op telefoonnummer 088 - 183 35 00. Onze medewerkers zijn u op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur graag van dienst. Of stel uw vraag direct via het contactformulier