Terug naar vorige pagina

Vraag en antwoord Mijn Kadaster

Mijn Kadaster geeft toegang tot gratis en betaalde diensten. U hebt hiermee altijd online toegang, kunt meerdere gebruikers toevoegen en veilig inloggen met eHerkenning. 

Hebt u een vraag over Mijn Kadaster? We hebben de meestgestelde vragen en antwoorden op deze pagina voor u verzameld.

Inloggen met eHerkenning

Wilt u meer weten over inloggen met eHerkenning op Mijn Kadaster? Meer informatie, vragen en antwoorden en een korte instructie-video over de eerste keer inloggen vindt u op de pagina eHerkenning.

Webinars

Kijk voor de mogelijkheden van Mijn Kadaster ook eens bij de webinars op de pagina Webinars. Of bekijk de instructievideo's onder Service op deze pagina.

Vraag en antwoord

Een abonnement op Mijn Kadaster is gratis. U betaalt wel abonnementskosten als u bepaalde diensten afneemt, zoals Kadaster-on-line, Kadata Internet, KIK Inzage en de Kadaster Archiefviewer. 

  • abonnement op Kadaster-on-line, Kadata Internet en KIK Inzage, vanaf € 36,60 per jaar
  • abonnement Kadaster Archiefviewer, € 2,75 per maand (aansluitkosten € 105,- )

U betaalt € 36,60 per kalenderjaar voor een abonnement op Kadaster-on-line, Kadata Internet en KIK Inzage. Dat is met automatische incasso. Zonder automatische incasso betaalt u € 73,20.

Een abonnement op Mijn Kadaster is gratis. U kunt tegen betaling toegang krijgen tot de volgende diensten: 

  • Kadaster-on-line: online kadastrale en hypothecaire informatie aanvragen en inzien. Bij een abonnement op Kadaster-on-line krijgt u ook toegang tot Kadata Internet. Kadaster-on-line is bedoeld voor zakelijke klanten. Voor aanmelding hebt u een geldig KVK-nummer nodig. U vindt meer informatie op de pagina Aanmelden Kadaster-on-line.

  • Kadata Internet: online vastgoedinformatie aanvragen en inzien. Bij een abonnement op Kadata Internet krijgt u ook toegang tot Kadaster-on-line. Kadata Internet is bedoeld voor zakelijke klanten. Voor aanmelding hebt u een geldig KVK-nummer nodig. U vindt meer informatie op de pagina Aanmelden Mijn Kadaster.

  • Kadaster Archiefviewer: vanuit huis historisch onderzoek doen in de kadastrale archieven. U vindt meer informatie op de pagina Kadaster Archiefviewer

Bekijk onze actuele tarieven op de Tarieven pagina.

  • Wachtwoord vergeten voor Mijn Kadaster? Klik op het inlogscherm van Mijn Kadaster, op de link  'wachtwoord vergeten’. De volgende stappen wijzen zich vanzelf. 
  • Inlogcode vergeten? (Dit is het eerste invulveld.) Neem contact op met de beheerder van uw organisatie om uw inloggegevens te herstellen.
  • Als u in het verleden geen e-mailadres bij uw account heeft opgegeven, dan moet u om uw wachtwoord of inlogcode te herstellen, contact opnemen met de beheerder van uw organisatie. (Voeg uw e-mailadres toe in uw account om in de toekomst uw wachtwoord zelf te beheren. Dit kan via de knop 'Profielinstellingen'.)
  • Bent u een beheerder en bent u uw wachtwoord vergeten?  Beheerders kunnen nu ook zelf hun wachtwoord herstellen via de link ‘wachtwoord vergeten’ op het inlogscherm.
  • Hebt u vragen over uw inlogcode of wachtwoord? Neem dan contact met ons op.

Eisen aan het wachtwoord van Mijn Kadaster:

  • minimaal 8 tekens lang
  • bevat minstens 1 hoofdletter
  • bevat minstens 1 kleine letter
  • bevat minstens 1 cijfer
  • bevat minstens 1 speciaal teken (bijvoorbeeld: ! @ # $ % ^ &)

Eisen aan de inlogcode van Mijn Kadaster (geldt voor nieuwe gebruikers):

  • De code moet uniek zijn.
  • De code bestaat uit minimaal 3 en maximaal 20 karakters.
  • De code bevat minimaal 1 letter. 

Diensten kunnen door onderhoud of storing tijdelijk niet beschikbaar zijn. U ziet dan op de plek van de link naar de dienst een melding over dit onderhoud of deze storing. 

Alleen diensten waartoe u bent geautoriseerd, zijn zichtbaar voor u. Bent u niet (meer) geautoriseerd? Neem dan contact op met de beheerder in uw organisatie. De beheerder bepaalt wie tot welke diensten toegang krijgt. U vindt de gegevens van uw beheerder in het scherm Profielinstellingen. Dat opent u door rechtsboven in Mijn Kadaster op uw naam te klikken.

U kunt uw abonnement op Mijn Kadaster op ieder gewenst moment opzeggen. Maak hiervoor gebruik van het opzegformulier Mijn Kadaster.

Hebt u een betaald abonnement voor bepaalde diensten? Voor Kadaster-on-line en Kadata Internet geldt dat abonnementen altijd tot 31 december lopen. Het jaar erop begint automatisch het nieuwe abonnement. Wilt u een abonnement op een betaalde dienst opzeggen? Doet u dit dan voor het einde van het kalenderjaar met het opzegformulier Mijn Kadaster. Uw abonnement op Mijn Kadaster stopt pas als ook het abonnement op de betaalde dienst afloopt.

Technische vragen

Bekijk deze informatie of neem contact op met uw softwareleverancier.

Over pdf's

Voor het openen van pdf-documenten, heeft u naast een goede browser ook een pdf-reader nodig. Browsers hebben vaak een ingebouwde pdf-reader. Ook kunnen pdf's geopend worden met een pdf-reader zoals Acrobat of Reader (van Adobe). Zo’n pdf-reader moet regelmatig bijgewerkt zijn met de nieuwste updates. Vaak moet u voor het bijwerken met nieuwe updates van Acrobat of Reader apart toestemming geven. Deze updates gaan niet altijd met automatische updates mee.

Op de website van Adobe vindt u informatie over het openen van pdf-documenten per browser.

Nee, het Kadaster respecteert uw privacy. Het cookie bestaat uitsluitend gedurende uw Mijn Kadaster sessie.

Als u in Mijn Kadaster meerdere diensten tegelijk wilt gebruiken, hebt u 2 mogelijkheden:

  1. Open meerdere browsersessies door nogmaals op het icoontje van uw browser (bijvoorbeeld Internet Explorer) te klikken. Als u meer dan één browsersessie hebt gestart, wordt bij het uitloggen uit één van die sessies uitsluitend de betreffende sessie beëindigd.
  2. Open meerdere browserschermen binnen dezelfde browsersessie (met behulp van bijvoorbeeld CTRL-N). U hoeft dan niet opnieuw in te loggen. In elk scherm van de bestaande sessie kunt u één dienst gebruiken. Als u meer dan één scherm binnen dezelfde browsersessie heeft geopend, wordt bij uitloggen via één van die schermen de gehele sessie (dus ook voor de andere diensten) beëindigd.

Bekijk de instructievideo voor gebruikers in Mijn Kadaster.

 

Bekijk de instructievideo voor beheerders in Mijn Kadaster.

Bekijk onderstaande korte instructievideo: inloggen in Mijn Kadaster met eHerkenning.