Klachten en bezwaren

Twijfelt u over de gegevens in de Basisregistratie Kadaster? Wilt u een klacht indienen over een product of een factuur? Of misschien over het gedrag van een medewerker? Dan horen wij dat graag van u.

Dien een klacht in

Hebt u een klacht over een product, dienst, factuur of medewerker? Dien uw klacht in via het klachtenformulier. 

Vraag en antwoord

Onze registratie bevat persoonsgegevens en gegevens over onroerend goed zoals perceelnummers, meetgegevens en grenzen. Denkt u dat de registratie informatie bevat die niet overeenkomt met een brondocument, zoals een notariële akte? Dan dient u hiervoor een verzoek tot herstel in met het formulier Verzoek tot herstel.

Een klacht over een product of een dienst afgenomen bij een wederverkoper, kunt u niet bij het Kadaster indienen. Neem hiervoor contact op met het bedrijf waar u het product of de dienst hebt afgenomen.

Als uw gegevens in de Basisregistratie Kadaster gewijzigd zijn, laat het Kadaster u dat weten met een kennisgeving. Als u denkt dat de informatie op die kennisgeving niet goed is, dan kunt u dit binnen zes weken met een bezwaarschrift aan het Kadaster laten weten.

Hebt u meer dan één kennisgeving ontvangen? Dan hoeft u maar één keer een bezwaarschrift in te dienen.

U kunt u ook een bezwaarschrift indienen als u het niet eens bent met een beslissing van het Kadaster over een Verzoek tot herstel.

U kunt direct online een bezwaarschrift indienen met het formulier 'Bezwaar indienen'. Hiervoor hebt u een DigiD-inlogcode nodig. Tijdens het invullen van dit formulier wordt u omgeleid om een elektronische (digitale) handtekening te zetten. U wordt gevraagd om uw DigiD gegevens in te vullen, daarna klikt u op 'Akkoord'. Zo plaatst u een digitale handtekening.

Naar het formulier: 'Bezwaar indienen'.

Hebt u nog geen DigiD?

Dan kunt u deze aanvragen via de website van DigiD.

U kunt uw klacht of melding indienen bij:
Kadaster
Postbus 668
7300 AR Apeldoorn

De volgende gegevens moet u opnemen:

  • uw naam en adres
  • de datum
  • een omschrijving waarop uw klacht of melding betrekking heeft
  • uw handtekening

U kunt uw bezwaar indienen bij:
Kadaster
Postbus 668
7300 AR Apeldoorn

De volgende gegevens moet u opnemen:

  • uw naam en adres
  • de datum
  • het kenmerk of de referentie van het besluit waartegen u bezwaar maakt aangevuld met een omschrijving
  • de reden of redenen waarom u denkt dat het besluit niet klopt
  • uw handtekening

U krijgt binnen 5 werkdagen van ons een reactie. Als we voor een zorgvuldige behandeling meer tijd nodig hebben, dan informeren we u binnen 5 werkdagen over de verwachte afhandeldatum. 

Bij een klacht kan het Kadaster ervoor kiezen om de adviseur ombudszaken te betrekken. Als wij dit doen, informeren wij u hierover.

Meer informatie over de privacywetgeving vindt u op de website van de Rijksoverheid. Voor vragen kunt u contact opnemen met het Kadaster. U vindt onze contactinformatie op de contactpagina op onze website

Het Kadaster heeft een Functionaris voor de Gegevensbescherming (FG). Voor vragen over hoe het Kadaster met uw privacy omgaat, kunt u contact opnemen met de FG van het Kadaster via het formulier privacy . De Autoriteit persoonsgegevens houdt extern toezicht op de naleving van de privacywetgeving. U hebt het recht om bij de autoriteit een klacht over het Kadaster in te dienen. Meer informatie hierover vindt u op de website Autoriteit Persoonsgegevens. U kunt ons ook bellen op telefoonnummer 088 - 180 52 50.

Bel met de klantenservice. Dit kan op werkdagen tussen 9.00 tot 17.00 uur op telefoonnummer 088 - 183 22 00. Of stel uw vraag via het contactformulier.