Account aanmaken of wijzigen

Als u een kabel- of leidingnetwerk beheert bent u netbeheerder. Uw netinformatie wordt, samen met die van andere netbeheerders in het graafgebied, verstrekt aan een grondroerder die gaat graven in dat gebied.

Aan de slag als netbeheerder

Digitale uitwisseling van kabel- en leidinginformatie vindt plaats via Mijn Kadaster. Voordat u digitaal informatie kunt uitwisselen moet u:

  1. zich aanmelden als netbeheerder in Mijn Kadaster;

  2. zich certificeren en aansluiten;

  3. in het bezit zijn van een PKI-overheidscertificaat.

KLIC aanmelding Mijn Kadaster

Vul het formulier 'KLIC aanmelding Mijn Kadaster' in.

Na registratie ontvangt u van ons 2 brieven; 1 met uw klantnummer en inlogcode en 1 met uw wachtwoord. Hiermee heeft u (als eerste beheerder) toegang tot de dienst ‘beheren belangen’ en de netbeheerders testdienst (NTD) in Mijn Kadaster-KLIC. Ook kunt u andere gebruikers binnen uw organisatie aanmaken.

U kunt de eerste beheerder later wijzigen met het formulier 'Wijzigen eerste beheerder'.

Certificeren en aansluiten

Voordat u als netbeheerder digitaal uw kabel- en leidinginformatie met het Kadaster kunt uitwisselen, moet u zich certificeren en aansluiten.

Hoe dit werkt leest u op de pagina certificeren en aansluiten.

PKI-overheidscertificaat

U moet in het bezit zijn van een PKI-overheidscertificaat.
Meer informatie over het 'hoe en waarom' vindt u op de website pkioverheid.nl.

Zodra u voldoet aan bovenstaande eisen, bent u aangemeld als netbeheerder voor de WIBON.

Wijzigen klantgegevens

U kunt uw klantgegevens wijzigen via het formulier Wijzigen klantgegevens

Uitschrijven als netbeheerder

Hebt u geen kabels of leidingen meer in beheer? Dan bent u volgens de WIBON geen netbeheerder meer. In dat geval bent u verplicht uzelf uit te schrijven als netbeheerder. U kunt hiervoor contact opnemen met onze Klantenservice.

Vragen?

Zijn er vragen waarop u geen antwoord hebt kunnen vinden? Neem dan contact op met onze Klantenservice.