Wijziging teboekstelling schip

Wijziging teboekstelling schip

Geef een wijziging door aan het Kadaster als:

  • uw adres of gekozen woonplaats is veranderd;
  • de gegevens van het schip zijn veranderd;
  • u het schip als afgebouwd schip wilt registreren.

Beschrijving

Wanneer uw boot of schip is ingeschreven in de openbare registers van het Kadaster, moet u ervoor zorgen dat de gegevens altijd actueel zijn. Is er iets gewijzigd in de gegevens van het schip of uw persoonlijke situatie? Geef dit dan aan ons door.  

In de volgende gevallen moet u de gegevens laten wijzigen:

  • als uw adres of gekozen woonplaats is veranderd;
  • als de gegevens van het schip zijn veranderd (zoals een nieuwe naam van het schip, een andere inrichting of een nieuwe motor); 
  • als u een schip in aanbouw bij het Kadaster hebt geregistreerd en dit schip wilt registreren als afgebouwd schip (verklaring van afbouw).

Tarieven

Wijzigen van de gegevens van het schip of de woonplaats € 0,00
Inschrijving verklaring van afbouw € 74,00*

Deze bedragen zijn vrij van btw

* Eventuele kosten voor een zeebrief, nationaliteitsverklaring of meetbrief worden apart in rekening gebracht door de Inspectie Leefomgeving en Transport.

Wijziging doorgeven

Wijzig de registratie van uw boot of schip met het onderstaande formulier 'Wijziging teboekstelling'. Dit formulier gebruikt u ook om te verklaren dat uw schip is afgebouwd. In sommige gevallen moet u bewijsstukken meesturen. Op het formulier vindt u welke bewijsstukken dit zijn. In de toelichting vindt u meer informatie over het invullen van het formulier.

Het volledig ingevulde en ondertekende formulier kunt u per post sturen naar de Scheepsregistratie in Rotterdam:

Postbus 8718
3009 AS Rotterdam

Het is ook mogelijk het formulier aan de balie in te leveren. Het bezoekadres is:

Kantorencomplex De Lotus
George Hintzenweg 77
3068 AX Rotterdam

Levering

Na ontvangst van uw wijzigingsverzoek passen wij de registratie binnen 2 werkdagen aan.