PDOK

Publieke Dienstverlening Op de Kaart (PDOK) is een centrale voorziening voor het ontsluiten van geodatasets van nationaal belang. Het centraal beschikbaar stellen van geodata moet leiden tot altijd actuele, betrouwbare en beschikbare data. Het Kadaster is als beheerorganisatie verantwoordelijk voor het leveren van de PDOK diensten en het ondersteunen van afnemers.

Wat biedt PDOK?

PDOK biedt een ruime keuze aan actuele, betrouwbare en altijd beschikbare digitale geo-informatie van de overheid. Deze informatie kunt u opvragen als dataservices en -bestanden via het centrale PDOK Loket. De meeste PDOK services zijn open en voor iedereen - ook bedrijven en particulieren - kosteloos te gebruiken. De overheid wil met open data de innovatie en het gebruik van geo-informatie stimuleren.

Wat is PDOK en wat kunt u ermee? Onderstaand filmpje geeft u in 2 minuten antwoord op deze vragen. Klik op het plaatje om het filmpje te starten.

Samenwerking

PDOK is tot stand gekomen door een samenwerking tussen:

  • het Kadaster;
  • het ministerie van Infrastructuur en Milieu;
  • het ministerie van Economische Zaken;
  • Rijkswaterstaat;
  • Geonovum.

Wat biedt het Kadaster via PDOK?

Het Kadaster biedt aan:

  • de Basisregistratie Topografie (BRT);
  • de Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT);
  • de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG);
  • ruimtelijke plannen (data van Ruimtelijkeplannen.nl);
  • Digitale kadastrale kaart (BRK);
  • bestuurlijke grenzen (BRK);  
  • gegevens over het net van coördinaatpunten (RD-info).

Meer informatie vindt u op de website van PDOK

Vragen?

Voor al uw vragen over Publieke Dienstverlening Op de Kaart kunt u contact opnemen met de Klantenservice PDOK.