Mijn Kadaster - vraag en antwoord

Vraag en antwoord

Inlogcode of wachtwoord kwijt, wat moet ik doen?

Hebt u vragen over uw inlogcode of wachtwoord voor Mijn Kadaster? Neem dan contact op met de beheerder in uw organisatie. De beheerder kan u informatie over uw inlogcode verstrekken, uw inlogcode deblokkeren én u een nieuw wachtwoord toekennen. Bent u zelf de beheerder en hebt u vragen? Neem dan contact met ons op.

Aan welke eisen moet de inlogcode van Mijn Kadaster voldoen?

Eisen aan de inlogcode van Mijn Kadaster (geldt voor nieuwe gebruikers):

  • de code moet uniek zijn;
  • de code bestaat uit minimaal 9 en maximaal 20 karakters;
  • de code bevat minimaal 1 letter. 

Aan welke eisen moet het wachtwoord van Mijn Kadaster voldoen?

Eisen aan het wachtwoord van Mijn Kadaster:

  • het wachtwoord mag niet gelijk zijn aan het oude wachtwoord;
  • het wachtwoord bestaat uit minimaal 6 en maximaal 20 karakters;
  • het wachtwoord bevat minimaal 1 cijfer.

Waarom heb ik geen toegang tot een bepaalde dienst in Mijn Kadaster?

Diensten kunnen door onderhoud of storing tijdelijk onbeschikbaar zijn. Ook is het mogelijk dat u niet of niet meer geautoriseerd bent om van een bepaalde dienst gebruik te maken. Wanneer u met de muis over de betreffende dienst beweegt, ziet u de reden van de onbeschikbaarheid. Ben u niet of niet meer geautoriseerd? Neem dan contact op met de beheerder in uw organisatie. De beheerder bepaalt wie tot welke diensten toegang krijgt. Via de dienst 'Service' kunt u een overzicht van beheerders opvragen.

Kan ik het abonnement op Mijn Kadaster op ieder gewenst moment beëindigen?

Een abonnement loopt van 1 januari tot en met 31 december. De opzegtermijn is een maand. U kunt vóór 1 december opzeggen voor het volgende jaar. Tussentijds opzeggen kan ook, u ontvangt dan echter geen abonnementsgeld retour. De autorisatie (toegang) voor Mijn Kadaster wordt geblokkeerd per de door u opgegeven opzegdatum. Wilt u uw abonnement opzeggen? Maak dan gebruik van het Opzegformulier Mijn Kadaster.

Technische vragen

Mijn Kadaster geeft een foutmelding. Wat nu?

Raadpleeg de handleiding van Mijn Kadaster of de handleiding van de dienst waarmee u aan het werk bent. De handleidingen vindt u onder de link 'Documentatie' rechts in de bovenbalk van Mijn Kadaster.

Mijn Kadaster werkt niet goed. Wat kan er aan de hand zijn?

Uw internetbrowser (zoals: Internet Explorer, Google Chrome, Apple Safari of Mozilla Firefox) moet op uw pc of mobiele apparaat regelmatig bijgewerkt zijn met de nieuwste updates. Verder moet de browser die u gebruikt een aantal standaardfuncties ondersteunen en moeten de instellingen goed staan. U kunt eenvoudig testen of alles goed is met onze testpagina. Achter de opsomming ziet u welke functies getest zijn, wat het resultaat is en wat u kunt doen om het probleem op te lossen.

De test starten

Uitleg over de test:

  • Uw browser ondersteunt GEEN JavaScript. Update uw internetbrowser naar de laatste versie of gebruik een andere internetbrowser.
  • Uw browser ondersteunt GEEN Cookies. U kunt de instellingen van uw browser zelf zodanig wijzigen dat deze wel cookies accepteert.
  • Uw browser ondersteunt GEEN Stylesheets. Update uw internetbrowser naar de laatste versie of gebruik een andere internetbrowser.
  • Uw browser ondersteunt geen SSL en Frames. Als u de inlogpagina kunt raadplegen, ondersteunt uw internetbrowser SSL en Frames. Is dit niet het geval, dan raden wij u aan uw internetbrowser naar de laatste versie te updaten of een andere internetbrowser te gebruiken.

PDF document (Kadastrale kaart - direct inzien) laat rood kruis of lege pagina zien.

Bekijk deze informatie of neem contact op met uw softwareleverancier.

Over PDF's - Voor het openen van PDF documenten,  hebt u naast een goede browser ook een PDF reader nodig. Browsers hebben vaak een ingebouwde PDF-reader. Ook kunnen PDF’s geopend worden met een PDF reader zoals Acrobat of Reader (van Adobe). Zo’n PDF-reader moet regelmatig bijgewerkt zijn met de nieuwste updates. Vaak moet u voor het bijwerken met nieuwe updates van Acrobat of Reader apart toestemming geven. Deze updates gaan niet altijd met automatische updates mee.

Op de website van Adobe vindt u informatie over het openen van PDF documenten per browser.

Mijn Kadaster gebruikt cookies. Controleert of volgt het Kadaster mijn 'surfgedrag'?

Nee, het Kadaster respecteert uw privacy. Het cookie bestaat uitsluitend gedurende uw Mijn Kadaster sessie.

Hoe kan ik meer dan één dienst tegelijk gebruiken in Mijn Kadaster?

Wanneer u in Mijn Kadaster meerdere diensten tegelijk wilt gebruiken, hebt u 2 mogelijkheden:

  • Open meerdere browsersessies door nogmaals op het icoontje van uw browser (bijvoorbeeld Internet Explorer) te klikken. Wanneer u meer dan één browsersessie hebt gestart, wordt bij het uitloggen uit één van die sessies uitsluitend de betreffende sessie beëindigd.
  • Open meerdere browserschermen binnen dezelfde browsersessie (met behulp van bijvoorbeeld CTRL-N). U hoeft dan niet opnieuw in te loggen. In elk scherm van de bestaande sessie kunt u één dienst gebruiken. Wanneer u meer dan één scherm binnen dezelfde browsersessie hebt geopend, wordt bij uitloggen via één van die schermen de gehele sessie (dus ook voor de andere diensten) beëindigd.

Handige links