Digitale factuur

Een digitale factuur ontvangt u per e-mail, hierdoor hebt u de factuur snel in huis. Bij de e-mail ontvangt u twee documenten:

  • factuur met factuurspecificatie in pdf-formaat
  • txt-bestand om de factuur in Excel of uw financiĆ«le systeem in te lezen

Welke informatie vindt u op de digitale factuur?

De volgende informatie ziet u op de factuur:

  • u ziet direct wie de bestelling heeft gedaan en welke producten in rekening zijn gebracht
  • in de factuurspecificatie is de door u opgegeven referentie opgenomen

Hoe ziet een digitale factuur eruit?

Een digitale factuur is gewaarmerkt. Dat houdt in dat er een digitaal certificaat aan is toegevoegd. Dit certificaat waarborgt dat de factuur afkomstig is van het Kadaster en dat er tijdens de verzending geen wijzigingen door externe factoren (virussen en/of hackers) zijn aangebracht. U kunt dit controleren door met Acrobat Reader ons waarmerk te raadplegen in de eigenschappen van het document.

Omdat de digitale factuur van het Kadaster gewaarmerkt is, accepteert de Belastingdienst deze wijze van factureren.

Ik wil mijn facturen voortaan digitaal ontvangen

Ik wil mijn facturen graag per post ontvangen